Gå til innhold

Rockford Fosgate forsterker

Ranger emnet


GurK-

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper at noen som kan bilstereo kunne hjulpet en nybegynner med noen praktiske råd?

 

Jeg har nettopp fått tak i en RF forsterker (http://www.rockfordfosgate.com/amplifiers/ ) og lurer på i denne forbindelse, jeg har ett pioneer frontsett og 3 veis høyttalere bak, hvordan ville denne forsterkeren passe sammen med dette? Jeg har og blitt fortalt att den gir ut 2x200w noen som kan bekrefte dette?

 

På forhånd, tusen takk for alle svar.

 

Mvh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo ikke åssen modell forsterkeren er, men visst det er en punch 400s så skal denne gi 2x200 w RMS i 2 ohm og 2x100 W i 4 ohm og funker bra på ett sett høytalere feks. KUN de bak eller til frontsettet om du vill.

 

Men visst tenkte om det var mulig og koble alt, frontsett og bakhøytaler, på en 2 kanaler funker vel det heller dårlig. Du må ha totalt 4 kanaler, slik du har det nå.

 

Visst det nå har seg slik at du allerede eier den 2 kanaleren og har tenkt å oppgradere til en sub etterhvert ville jeg gått for å kjøpe en 4 kanaler i tillegg som du bruker på de høytalerne du har i dag, åsså kan du brokoble den 2 kanaleren og bruke den på en grei sub.

 

Håper du skjønnte dette.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eg forstod en del, og takk for svaret. Då tror eg nok det blir en 4 kanals forsterker i tillegg :)

 

Jeg skrev ikke så mye om forsterkren fordi jeg tenkte att en person som hadde greie på det ville forstå veldig mye mer dersom jeg la ut en link til den eksakte forsterkeren RF 150S, men selvsagt bommet jeg litt på linken, i ettertid viste det seg å være litt vanskeligere enn først antatt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår