Gå til innhold

Volvo 740 Bilcross

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du sveisa sperre på 740'n? Kommer man til greit når man jekker opp bilen bare, eller må man løsne bakdemperene og slik for å få ned akslingen nok til att det er vettugt å skru/sveise der? Har ikke jekka opp bilen min enda å sjekka, men syns det ser ut som kardangklokka sitter så langt oppi der når bilen står med vekt på alle 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass enkelt ja.. :-) Samme om det er noe som er lettvint på denne bilen også! Hehe

Hvordan var den å kjøre da, syns du? Finere enn 240, eller? Hva slags fjører /dempere sitter det på din? Og, passa det med Omega B-felger på 740'n, eller er det trangere den ene eller andre veien på 740 i forhold til 240?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått prøvd ut dette felg dilemmaet enda, men det skal jeg teste så fort snøen er nogenlunde borte i fra bilen som har de felgene.

 

jeg synes faktisk 740'n var finere å kjøre, og jeg syns den virket mere stødig, men det merkes at den var lettere i ræva en 240, den kunne bli litt brå i noen svinger men bortsett fra det er jeg kjempe fornøyd med bilen

 

dempere på min er bilstein(trur det er bilstein sport for den er ganske stiv) også sitter det 40mm senkefjører rundbaut.

 

trur du burde glede deg til å prøve 745'n din, jeg syns hvertfall det var roligt å få prøvd ny bil. at bilen er litt breiere merka man faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo tidlig nok egentlig det.. begynte første utpå jorde hos erik weberg i år, der kjørte vi faktisk løp med premie og det var startkontigent og vi hadde løpsleder + at søstra mi styra med heatoppsett og poeng.. det var 21.feb så jeg tar det som at jeg allerede har begynt sesongen jeg.

 

men første ordentlige løp blir på hjemmebane i år. også skal jeg prøve å få leid meg en bil i bergen siden morra mi bor der, så kanskje jeg skal kjøre kval i bergen. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som kanskje skal leie ut en potent volvo 360. Den står i Haugesund, så du må mest sannsynlig hente den der før en 3 timers tur til bergen. Vi skal jo kjøre der selv så du kan slå følge med oss nordover. Vet dere syter med å kjøre lenger enn nødvendig når dere skal på løp, men det er nå en mulighet vertfall..hehe. skal høre med han jeg.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår