limtopp Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Heisann, har hatt denne bilen i 8 mnd nå. Veldig fornøyd med bilen.. simons effektanlegg er montert fra kat. å bakover, med dobbelt utløp bak, og sportsfilter. Gir veldig fin lyd, men tvilsomt noe effekt.. (så vidt jeg vet..) Har lest litt diverse på internett om at du vil få en hk økning på ca 10% dersom du fjerner katalysatoren.. Hører også mange sier det. Men stemmer dette? Hadde en 93 mod. 2 liter Volvo 440 tidligere og der las jeg på en offisiel volvo side at dette skulle gi 10% ekstra på denne motoren.. Men er det noen her som har erfaring eller noe å si om dette? Takker for svar:) Siter Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod ------------------------------------ Volvo 440 2,0i 93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Jeg tømte katalysatoren på min, og merket ikke noe forskjell bortsett fra mindre skrangling og en forferdelig lyd ved akselreaksjon. Men er katalysatoren halvtett kan man merke en forbedring. Dog ikke så mye at jeg ville tatt meg bryet med å gjøre det. Blir problemer på EU-kontrollen også. (Og nå kommer det snart noen og sier at min gikk i gjennom og tanta til en slektning i det fjerne østen hadde en bror som osv. Manglende kat gir 2er mangel, eod) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limtopp Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Hehe, janei har prata med en del andre folk også nå.. og alle sier at det ikke er noe vits i.. null effektøkning og kanskje litt mer lyd, thats it.. så blir ikke noe av.. :) Siter Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod ------------------------------------ Volvo 440 2,0i 93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Jeg merka stor forskjell på min 93 modell 2.0 Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 er det ikke mulig å evt bytte ut katen med et rør da? bare for å sjekke, slik at det evt er bare å hive på katalysatoren igjenn? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_dragon_no1 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 er det ikke mulig å evt bytte ut katen med et rør da? bare for å sjekke, slik at det evt er bare å hive på katalysatoren igjenn? ja... må joi da lage og sveise flenser på ett rør da.. jeg skal gjre dette.. lettvindt og bytte tbake.. :P Siter "The Green Beast" ~ prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg