Gå til innhold

Fjerne dørtrekkene

Ranger emnet


Thunder

Anbefalte innlegg

Nå har omsider solfilmen jeg bestilte kommet og jeg har i en av de nærmeste dagene tenkt å gå i gang med "soting" av alle rutene. I deo forbindelse lurte jeg på om det er noen her som har erfaring med fjerning av dørtrekkene. Jeg har lyst til å få av dørtrekkene slik at jeg kommer bak "slikkelisten" med solfilmen.

Noen som har en "oppskrift"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har omsider solfilmen jeg bestilte kommet og jeg har i en av de nærmeste dagene tenkt å gå i gang med "soting" av alle rutene. I deo forbindelse lurte jeg på om det er noen her som har erfaring med fjerning av dørtrekkene. Jeg har lyst til å få av dørtrekkene slik at jeg kommer bak "slikkelisten" med solfilmen.

Noen som har en "oppskrift"?

 

Hva skal du av med dørtrekkene for når du skal sote vinduene på en mk5?

 

Det er så veldig mye lettere å skru av dørbladet og plukke ut vinduet å jobbe med ruta ute.

 

For å få ut ruta må du gjøre følgende.

1. Rive av gummi deksel i enden av døren.

 

2. Da kommer du til ca 8 torx skruer i bakenden av døren, 6 på undersiden og 8-10 i fremkant av døra. Husk hvilke som står hvor, da de er i forskjellige lengder!

 

3. Når disse er ute kan du ta av hele dørbladet og da kommer du til vinduet.

 

4. Juster dette slik at plast klipset som fester det til motoren kommer frem i hullet slik at du kan trekke ut splinten som låser fast vinduet.

 

5. Nå er vinduet løst, senk vindusheisen helt i bunn.

BAK: Skru ut de 3 torx skruene som holder fast metallisten på vinduet og skyv så til siden gummipakningene og trekk ruten nedover og ut.

 

Nå har du ute hele ruta og kan begynne å jobbe med den mye enklere.

Bruk barberblad og en god ruterens(skum) til å rengjøre ruta med før du legge på film.

 

Den lille ruta i bakdørene er klemt fast med gummilistene, når du har tatt ut det store vinduet kan du enkelt tra ut dette også ved å dra listen litt ut i fra.

 

DSC00197.jpg

 

DSC00203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ganske enkelt, men vær litt forsiktig når du tar av dørhåndtaket. Gjør slik: Når du har tatt av lista innvendig i bakkant av døra ser du en 20-torx inni et lite hull på høyde med dørhåndtaket. Hold dørhåndtaket i åpen stilling med en hånd samtidig som du skrur utover på skruen. IKKE SKRU DEN HELT UT! Når du kjenner litt motstand på skruen kan du ta ut låssylinderen (evt. den delen hvor det skulle vært en låssylinder) Så løsner du den lille wiren som er festa i håndtaket. (bare å vippe ut med en lliten skrutrekker) Når det er gjort drar du dørhåndtaket bakover og ut. Da kommer du til en 20-torx til som er bak håndtaket i forkant. Skru denne ut. Etter det kan du følge bruksanvisningen til Marzo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår