Gå til innhold

Forbruk 95 9000 2.0 16v

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

ja den streken som går fram og tilbake nederst i displayet i speedometeret skal du ikke bry deg noe syrlig om, min viser heller aldri under 2l. i 1.gir, eneste gangen man kan bruke den til å se om man kjører økonomisk er når man ligger i jevn fart på motorvei o.l ;)

 

Men ja, hvis du har målt at gjennomsnitts forbruket ligger på 1-1,1 så kan det hende det er lambdan som er gåen, men jeg ville sjakka alt av vakumslanger først, jeg hadde problem med at bilen min brukte mye bensin en stund, og da var det vakumslangen til map-sensoren som var råtten.

 

Det er jo mye billigere å bytte alle vakumslangene enn lambda ;) selv om man kjøper silikon slanger, noe jeg vill annbefale deg.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke regnet ut nei. Ser på snittet på måleren. Har gjennomsnittsmåler.. heh.. Men kan prøve å regne det ut..

Kjerringa kjører 30mil i uka på jobb, samt litt annet smått selvfølelig, men det er bare rundt i området her som er litt begrensa :p

 

Og tanken er vel 60liter såvidt jeg har skjønt? Men uansett, hu fyllte fullt forrige søndag, og igår måtte jeg fylle på litt igjen, da vare tomt...

 

Er det ikke noe diagnose på disse? Kjenner en som jobber på saab, og han kunne muligens se litt på det...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den gjennomsnits måleren i dasjen er ganske riktig, men hvis du vill regne det ut også så er det jo bare å nulle trip-tellerne nesten gang du fyller full tankt, også neste gang du fyller etter det igjen så fyller du også helt full tank og deler antall liter som går på, på anntal mil du har kjørt siden sist.

 

Ja men diagnoseverktøy kan man lese ut feilkoder å sånn, men hvis ikke check engine lampa de lyser så har du nok ikke noe feilkoder, men jeg vet ikke hvor mye man kan finne ut av med de apparatene på de bilene, så det er jo vert å prøve, eller så vet kansje han du kjenner om andre ting det kan gjøre at den bruker så mye.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja veit ikke jeg. men jeg bruker en liter på mila med blandet kjøring. ut ifra utregning

 

Bilen viser meg at jeg har et forbruk på 0,8 - 0,9 men det stemmer nok ikke. bruker stort sett alltid 1 liter på mila.

 

16V 2liter uten turbo

 

føler jeg skal redigere denne litt.

sist tank jeg kjørte nå kjørte jeg på 0.85 når jeg regnet ut. men det er en stund siden sist jeg har gjort det før. :)

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår