Gå til innhold

Prius hybridbil???

Ranger emnet


3xMantaA

Anbefalte innlegg

Testa ut batteripakka på Priusen min. Fant meg en flat vei, nullet ut gps triptellern.

Trykka på batteridriftknappen og AC av. Alene i bilen 0 grader i lufta. Startet med grønn og full batteripakke holdt en gjennomsnittsfart på 30 km/t (Etter Gps'n ca34 etter spidometeret). Kjørte nå kun på strøm. Etter 2 km (2020m) slo motoren seg på igjen. Da hadde batteripakken nådd det fiolette området.

Hadde forventet meg litt mere batterikapasitet en som så.

 

Er det noen som kan si meg om dette er hva man kan forvente av batteriet på en Prius?

 

Eller om det er noen som orker å ta samme testen med sin prius og legge ut hær?

 

Vær med å lage en tråd hvor vi priuskjørere kan vurdere våre batteripakker.

 

Toyota Norge har nemlig ikke kompetanse eller utstyr til å måle effekten på dette batteriet.

å opperere på 200 volt området krever Elektrikkersertfikat gr L.

Endret av 3xMantaA

Råner kælte rum mei da je å Mantan va Tennåringer... nytt begrep på ungdom i dag? Ånei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Batteriene skal bare hjelpe bilen i gang og småkjøring mellom kryss o.l. Tror du har for høye forventninger i forhold til kunskapen din om bilen.

Hvis det var meningen å kjøre bare på batteri hadde de vell laget en el-bil??

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall lagd fryktelig mange tråder om denne priusen nå. Foreslår at du lager en samletråd istedet. Det er en hybridbil,ikke en elbil som en sa over her. Det har også vist seg at den ikke er så miljøvennlig som toyota vil ha det til, og bruker mer bensin enn de anslår. Det er sikkert bra med hybriddrift i bykjøring, men på landeveien går vinninga opp i spinninga fordi bensinmotoren må dra rundt på mange hundre kilo med dødvekt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår