Rafo Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Vurderer og kjøpe meg en Omega, med nyeste karosseriet. Neo jeg bør være obs på med disse? Rust? Hvordan er motorene? tenker da på i hovedsak på diesel, men ingenting er avgjort. Generelle ting man bør se på før et evt kjøp? Har søkt litt på forumet men finner lite om 2000mod og opp. Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Rust på buer samt nedre deler på dører og bakluke. Foringer i forstilling og bakstilling. Ellers er det brukbare saker. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raieth Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 vil anbefalle en med 2.2 dti, helst y22dht (eller dth, kan ikke huske hvilken det er) kraftig, og morsom, men fortsatt økonomisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Noen som har spesifikasjonene på 2.0dti og 2.2dti? Gamp og Nm? Holdbarhet på disse motorene? Og hvor mye sprekere er 2.2dti iforhold til 2.0? Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 2 liter dieseln har vell 100 hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyskog Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Eg har en 2,0 diesel(100hk) med sånn chipbox på. Ikkje verdens sprekeste motor men helt kurant. Økonomisk og holdbar motor. Har kjørt over 50 000km med min på eit par år og det er nesten uten noen rep kostnader, med unntak av dieselpumpen som røk. absolutt å anbefalle som bil og motoralternativ etter mitt syn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raieth Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Litt difuse info Manufacturer code: X20DTH (2.0} Year of production:: 98 - 2000 Fuel: diesel Fuel preparation: Supercharging: Turbo charger Camming: OHC Cubic capacity: 1995 No. of cylinders / Arrangement: 4 / In-Line Valves no.: 16 Compression ration: 18.5 : 1 Performance [kW] / RPM: 74 (101 PS) @ 4300 Torque [Nm] / RPM: 205 @ 1600 (~ 151 ft/lb) Bore x Stroke [mm]: 84 x 90 Note Manufacturer code: Y22DTH (2.2} Year of production:: 2000 - Fuel: diesel Fuel preparation: Supercharging: Turbo charger Camming: OHC Cubic capacity: 2171 No. of cylinders / Arrangement: 4 / In-Line Valves no.: 16 Compression ration: 18.5 : 1 Performance [kW] / RPM: 88 (120 PS) @ 4000 Torque [Nm] / RPM: 280 @ 1600 (~ 207 ft/lb) Bore x Stroke [mm]: 84 x 98 Note Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Takk:) Nå gjenstår bare å få solgt cab'en. Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Holdbarhet på bensinmotoren kontra diesel'n? Bensin/ dielselforbruk på blanda kjøring? Skal jeg ha Omega blir det nok 2,2 liter av enten diesel eller bensin. Trenger gode råd for å bestemme meg for en av de;) Vil helst ha noe som går billig(til en viss grad), i tilleg til å kunne være litt frisk i frasparket når det trengs. Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raieth Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 holdbarheten er grei den opå motorene. vet ikke om bensineren har det, men vet at 2.2 dieselen har kjede drift, så slipper i det minste å tenke på register reim. det som er uvant på diesel bilen, er at du MÅ l bilen gå til turboen stopper hvis den har starta. fikk grei beskjed av det av chrico bil oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Turboen stopper jo aldrig når motoren står å går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Det er vel heller det at du ikke skal stoppe motoren med en gang, hvis du har kjørt hardt. Det er jo for at turboen skal få tid til å spinne ned, og avkjøles litt før du stopper motoren. Er ikke bra å stoppe oljestrømmen igjennom turbo mens den er glovarm etter hardkjøring... Er jo en grunn til at det finnes turbo-timere, som lar motoren gå en stund etter at du har slått av tenninga... Om alt dette er korrekt, er det sikkert flere meninger om, men er iallefall sånn jeg har hørt det om "turbovett";) Turboen stopper aldrig mens motoren går nei. Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andyii Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 En kamerat av faren min har sliti fært med havari på 2.2 benisinen menne den kan jo sikkert variere. Den er hvertfall ikke økonomisk i forbruket har jeg hørt :) Siter ( ) Opel Commodore c 2.8 82mod. (x) Opel omega B 2.5 v6 24v 95mod. (x) Opel Omega A 2liter 93mod. ( ) Reliant Scimitar GTE 3L v6 74mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raieth Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 bensin versjonen har jo litt større forbruk ja. etter det jeg vet, så bruker en bensin bil generelt 70% av drivstoffet sitt, mens 30% blir "varme" I diesel er det 90% og 10% til varme. så litt bedre er det. Men en bensin vil være noe kvikkere. Liker selv diesel, selv om den har litt dyrere vei avgift (ingen partikkel filter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digitech Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 bensin versjonen har jo litt større forbruk ja. etter det jeg vet, så bruker en bensin bil generelt 70% av drivstoffet sitt, mens 30% blir "varme" I diesel er det 90% og 10% til varme. så litt bedre er det. Men en bensin vil være noe kvikkere. Liker selv diesel, selv om den har litt dyrere vei avgift (ingen partikkel filter) En bensindreven bil utnytter visstnok bare 20-30% av bensinen til drift og for en dieseldreven motor er forholdet 30-45% til drift, mens resten blir spillvarme. Ikke så veldig høy effektivitet i grunn. Siter 2010 Skoda Superb Greenline 1996 Opel Omega 2.5CD Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.