Gå til innhold

Vurderer kjøp av ny a4 (1.8T eller TDI?)

Ranger emnet

Stian0

Anbefalte innlegg

Har sett litt på audier i en stund, vil gjerne ha en grei oppgradering fra det jeg har nå (1.6litern's slappe hester)

Har sett mye på 1.8T, og drømmer om å ha en! Men vil ikke gå høyere enn 65000 kr grunnet dårlig lærlinglønn :P! Om jeg ikke finner noen 1.8T i grei stand eller grei pris, er det et godt valg å kjøpe en A4 1.9TDI 110HK for så å chippe den til 145HK 300NM? Vil dette gå mye bedre enn 1.6L bensin?

Takker for svar på forhånd :)

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg feks kjøper meg en 1.9TDI 110HK og chipper den, blir det da kun 7000kr for å chippe den? eller må jeg betale masse avgifter for å godkjenne det?

Vel, det skal jo helst godkjennes og betales avgifter for det.

Hvis du krasjer pga. høy fart og de finner ut at du har chippa bilen kan du få regress fra forsikringsselskapet. Sjansen for at det skjer er jo minimal.

Men siden du spurte så tenkte jeg det var greit å opplyse om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 100% sikker på at neste a4 blir 110hk tdi, vil vel merke stor forskjell på den og 1.6? Veldig stor forskjell på 1.6 orginal og 1.9 orginal?

JA.

Jeg hadde tidligere en A4 1.8 20v (uten turbo) og har nå en A4 1.9Tdi. (180hk nå med chip) Tdi`n er mye kjappere og mye sterkere så du kommer ikke til å angre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA.

Jeg hadde tidligere en A4 1.8 20v (uten turbo) og har nå en A4 1.9Tdi. (180hk nå med chip) Tdi`n er mye kjappere og mye sterkere så du kommer ikke til å angre. :)

1.9TDI med 130HK versjonen orginal? Får vel 148HK når jeg chipper 110HK versjonen?

Satser på at det blir TDI på meg, når jeg har pengene da!

evt. hvor mye må jeg betale for en 130HK 1.9TDI ? Er vel 01+ ?

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9TDI med 130HK versjonen orginal? Får vel 148HK når jeg chipper 110HK versjonen?

Satser på at det blir TDI på meg, når jeg har pengene da!

evt. hvor mye må jeg betale for en 130HK 1.9TDI ? Er vel 01+ ?

Jepp jeg har 130hk originalt.

Sjekk litt rundt på finn angående pris for 130hk 1.9Tdi 01+ modellene. Spørs veldig på utstyr og med/uten quattro osv med prisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider