Gå til innhold

Toyota Camry 86 stopper sporadisk

Ranger emnet


Gorguss

Anbefalte innlegg

Aller først så vil jeg påpeke at jeg overhodet ikke har snøring på bil, men alle observasjoner er gjort etter beste evne.

Bilen stoppet 01.01.2008

Det var stabilt lys i dashbordet, turteller gikk rett til null. Alle varsellamper lyser frem til mann slår av tenningen. Starter bilen igjen etter 2 minutter så klarer den kun å kjøre i 30 sekunder før den stopper igjen. Den vil da ikke starte når vi forsøker å starte den umiddelbart, det ser ikke ut som den har noe problemer med strømmen fordi alle lys i dashbordet fungerer som de skal og motoren forsøker å komme i gang. Venter i 5 minutter og så starter den igjen og stopper ikke flere ganger ila. den 40 minutter lange kjøreturen. Den stoppet i en slakk nedoverbakke.

 

Litt historikk:

Dette har pågått siden jeg kjøpte bilen for 3 år siden. Den stopper fra 1 gang hver 4. måned til kanskje 2 ganger i måneden. Det er noe rart med strømmen i bilen for av og til slutter alle lysene i dashbordet å virke og vindusviskerne vil ikke kjøre på noe annet enn maks fart. Byttet ut alle pærene i dashbordet for ett år siden og da fungerte de en stund. Siden så har de vært litt av og på igjen, når lysene virker så ser det ut til at en av dem har gått igjen, og det er jo litt tidlig egentlig?

Bilden har vært på verksted for denne feilen og de har byttet ut noen deler jeg ikke husker hva var, men da det ikke er mulig å reprodusere feilen så er det litt vanskelig for verkstedet å finne ut nøyaktig hva det er som er feil. Denne feilrettingen har foreløpig ikke hatt noen effekt. Jeg tror de har byttet ut tennstempel(?), coil og noen andre greier. Jeg kan undersøke nøyaktig hvilke deler det var dersom det hjelper til å kunne feilsøke frem til riktig del, dersom det kun er èn del da …bilen begynner jo å bli ganske så gammel.

 

Noen som har lignende erfaringer og/eller forslag til hva jeg burde undersøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår