n0ggaftw Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Hei alle sammen! Sitter nå her på maskinen etter 3 irriterende koblingstimer! Fikk et splitter nytt H4 bi-xenon 4300K kit her om dagen. Fikk det montert opp, og funket som bare det. Idag, helt plutselig, ble lyset borte midt på E6 i bekkmørkna. Dette skjedde altså 1-2 dager etter montering. Etter dette, kom jeg i feilsøkingsmodus, og begynte feilsøking av ballastene til xenonen. I og med at jeg har et xenon-kit koblet til grøftelysene av samme wattstyrke, var det fort gjort å feilsøke både ballast og pærer, ved å bytte om på kitene. Ble mer og mer sikker på at det var ballastene som var gått, helt til jeg koblet ballasten fra grøftelysene til bryteren for kjørelysene. Da fikk jeg samme reaksjon på lysene; I det de startet, får de akkurat "varmet" seg opp, før lyset slokner igjen. Prøver jeg å starte de etter dette, blinker det bare i xenon-pæra. Da fikk jeg konstatert at det er noe med bilen, og ikke med lysene. Så mitt spørsmål til en av dere volvogutter, er om det finnes noe slags overspenningsvern som kan forhindre dette? Eller om det enkelt og greit er relèet som er dårlig? Syntes jo det er rart at relèet på grøftelysene skal holde mer enn relèet på kjørelysene. Skal også nevnes at jeg nå har 100w H4 halogen i kjørelysene, uten at de slokner, slik som xenon-pærene gjorde. Noen forslag? :) Siter -94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90 -86" Mercedes Benz 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.