Gå til innhold

Alarm's A4 1.8T

Ranger emnet


alarm92

Anbefalte innlegg

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bra gjennomført prosjekt og ser ut til å være bra lakkert for å ha vært lakkert i et fjøs/silo!!!:D

 

Par timer med arbeid som er lagt i bilen og det syns å:) Men skal ikke ha vanlige facelift lykter da? Hver sin smak, men syns det er penest:)

 

Har du målt oljetrykket på motoren din foresten? det pleier ALLTID å være lavt på 1,8 t og 1,8 motorer:P har bytta et par oljepumper på de kan du si... jævlig kjedelig å rase motoren pga lavt oljetrykk:)

 

Men ellers drit bra arbeid:D kan være stolt av å ha retta den opp så bra selv:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra gjennomført prosjekt og ser ut til å være bra lakkert for å ha vært lakkert i et fjøs/silo!!!:D

 

Par timer med arbeid som er lagt i bilen og det syns å:) Men skal ikke ha vanlige facelift lykter da? Hver sin smak, men syns det er penest:)

 

Har du målt oljetrykket på motoren din foresten? det pleier ALLTID å være lavt på 1,8 t og 1,8 motorer:P har bytta et par oljepumper på de kan du si... jævlig kjedelig å rase motoren pga lavt oljetrykk:)

 

Men ellers drit bra arbeid:D kan være stolt av å ha retta den opp så bra selv:)

 

Takk takk, er fint med litt tilbakemelding. Jeg har faktisk begynt å angre litt på at jeg kjøpte de lyktene jeg har, så er på utkikk etter nye som ikke nødvendigvis er ny. Så kan jeg bytte etterhvert som jeg blir lei :P

 

Har hørt om det der oljeproblemet til 1,8T så jeg får vell plugge på en oljetrykksmåler å se hvordan ståa er. Vet du av en plass jeg kan plugge den inn uten å måtte rasere hele motor romme?

 

Kan disse tallene stemme?

Oljetrykk ved tomgang 1.0 - 3.5(bar/rpm)

 

Oljetrykk 5.0-7.0 / 3000(bar/rpm)

 

Har en klirrelyd i klusjen som sikkert er utløserlager eller cluchfjerer som lager lyd. Forsvinner når jeg trykker inn klusjen så jeg må ned med girkassa, Da plukker jeg bunnpanna også å renser den sila samt bytte oljepumpe vis det ikke koster flesk!

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du monterer ei sandwichplate mellom oljefilter og motorblokka som du får 4 uttak til både oljetrykk, å oljetemp måler giver. Så du bare velger hva du vil montere på de. Mulig det er noe slags sandwich plate mellom oljefilter å motorblokka fra før, ikke sikker på 1.8T nå. Men da må du evt fjerne denne om den ødelegger.

 

Skal gjøre dette selv på min egen snart, bare finne ett sted å montere 3 målere uten noe jall i bilen.

 

Syntes forresten lyktene er helt ok jeg, å jeg liker som regel kun facelift:)

 

Lykke til med lappen!

 

Har hørt om det der oljeproblemet til 1,8T så jeg får vell plugge på en oljetrykksmåler å se hvordan ståa er. Vet du av en plass jeg kan plugge den inn uten å måtte rasere hele motor romme?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du monterer ei sandwichplate mellom oljefilter og motorblokka som du får 4 uttak til både oljetrykk, å oljetemp måler giver. Så du bare velger hva du vil montere på de. Mulig det er noe slags sandwich plate mellom oljefilter å motorblokka fra før, ikke sikker på 1.8T nå. Men da må du evt fjerne denne om den ødelegger.

 

Skal gjøre dette selv på min egen snart, bare finne ett sted å montere 3 målere uten noe jall i bilen.

 

Syntes forresten lyktene er helt ok jeg, å jeg liker som regel kun facelift:)

 

Lykke til med lappen!

 

Det hørtes ut som en god idè! Hvor får man tak i sandwichplate? Så skal jeg skaffe det fortløpende ;) blir sikkert å montere oljetrykksmåler over turbotrykke i stolpen.

Kan kan ikke sjekke om det er på nå fordi bilen står hjemme og jeg bor på hybel i byen :P

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde turbotrykk i stolpen på gamle a4'n og skulle ha inn oljetrykk der å. Men føler det blir så japse i en audi :P

 

Sandwichplate får du på ebay som skal passe.

Følger også med ofte på målere som f.eks fra biltema. Om den passer vet jeg ikke.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det kan stemme med de tallene, dog kanskje litt lavt med 1 bar på tomgang, men kanskje:P kan sjekke på jobben hvis du vil...:)

 

Men ja, er bare sette i en sandwitch og få trykk+temp i dasjen:) eller så er det bare å skru ut kjølevæskebeholderen, så ligger oljetrykksbryteren rett under der:) så bare plugger du inn en oljetrykksmåler der og ser uten å måtte bygge de pent inn i interiøret...

 

Posisjon på eventuelt oljetrykks+temp måler er heller en smakssak;) der får du finne på en god løsning:P hvis du ikke bruker askebegeret, så kanskje du får byge noe der, men ikke vet jeg:)

 

Personelig så tror jeg hadde gitt faen i begge målerne hvis du ikke kjører veldig hardt for da kan det være greit å følge med på både trykk og temp på olja:) men det velger du selv, ser jo litt kult ut med målere å:P

 

å ta ned kassa på de der er veldig kurant jobb:) hvis du har grav eller bukk blir det enda bedre:P men funker på bakken å vil jeg tro:) ny clutch og utløserlager er vel greit når bilen har rulla såpass langt;) men kassene på de bilene er heldigvis ganske gode bare de får olje, så er de fornøyde;)

 

 

EDIT: lykke til med oppkjøring:D husk å ta det med ro og tenk over hva som skjer, så går det vel greit;)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan ta å måle bare ved å plugge en måler rett på den orginale oljetrykksbrytern, så måler jeg bare der og da. Så, vis trykker ser bra ut enda kan jeg måle i ny og ne så ser jeg nårtid jeg må ta opp å rense.

 

Vil egentlig ikke ha noe mer en en måler, og det blir turbotrykket, for den er handy. Da kan man se med en gang vis noe er galt med motoren.

 

Naboen har søylebukk, så er bare å godprate med han.

Skal jeg gå for orginal klusj, orginal med stereke trykkplate, eller kanskje ny lamell og trykkplate? Frister med en litt sportsligere klusj så bilen blir litt mer tight. Er på tide når de begynner å runde 300 000 :p

 

 

Takk før råd og tips om oppkjøring ;)

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår