Gå til innhold

3" jt. på 242.

Ranger emnet


Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

Bare du holder deg under 84db så går det greit, trukke du gjør det med 1 lyddemper, er mulig du ikke gjør det med 2 heller.

Men hvis ikke så er det bare å stappe inn litt stålull når du skal på visning :D

Du kan jo like så godt kjøpe med 2 da, blir så jævla bråkete med 1 syns nå jeg da.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 toms jt med 2 lyd dempere på min 242 med sugemotor, og på grunnlag av det vesle jeg har hørt den gått hittil så tror jeg ikke den kvalifiserer til no godkjenning.

 

Men, ere turbo så bråker det nesten ingenting.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du skal bruke bilen til om du burde velge 1 eller 2, effektmessig så merker du nok ikke noe forskjell.

 

En kamerat har 940 med jt 3" med 1 lyddemper og den er det grom lyd i, men når vi skal ut på fylletur med campingvogna etter så må dem som sitter baki sitte i en evig during.

 

Men er jo gromt med lyd, så skulle ikke hatt noen lyddempere i det heletatt :D

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for 240 N/A anlegget (to potter) + jt 3" dp.

Husk at du trenger ikke katalysator på de gamle bilene her, så du får myyye mer støy enn feks en 940t med katalysator og 1 potte, om du går for 1 potte.

 

Personlig synest jeg uten kat og 1 potte blir veldig traktorlyd (på en negativ måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg 3" JT anlegg med 1stk lyddemper på min 242 TURBO! Å det bråker ikke.. Tror absolutt ikke det er noe vanskelig å passere eu-godkjenning med det anlegget. Turbo`n demper lyden ganske mye i forhold til en sugemotor med 3".

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 240`er med JT 3" med både en og to dempere, deriblant en der fremste demper etter en tid ble fjernet. Jeg hørte ingen foskjell, bortsett fra litt plystring fra turbo da.

 

Vært på endel EU med JT3" uten problem, også på biltilsyn, men da var jeg der for senkesett og motorgodkjenning, men de hører jo bilen på bremsetesten osv, de spurte ikke om exosn heller.

 

Litt lei av overflødige spm som: Får jeg godkjent min 240 med 3" exos osv, sikkert over 100 tråder om dette spørsmålet her inne :) men men... Ikke vondt ment..

 

På 940`ne jeg har hatt har jeg hatt to dempere uten kat, også disse gjennom EU uten problem.

 

40mm senk selges i fleng d vel. :)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår