aleksanderro Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hei, først og fremst vil jeg bare si jeg spør for min bestefar. Han kjøpte nydelig en ny bil, 230E og karosseriet er W124. De nåværende lysene er svært dårlig! Både nærlys og langlys, så derfor vil han ha nye lys. Det han vil ha er sånne lys som du ser på nye biler, ganske skarpt blått lys. Så hva anbefaler dere til den bilen? Det må ihvertfall være bra lys! Han har egentlig ikke snakket noen ting om pris, men han vil sikkert ha det så billig som mulig men samtidig som lyset er bra. :P Hvis dere trenger mer info, så si ifra! Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Xenon pærer er tingen (og de gir MYE lys): http://www.dekkportalen.no/shop/productslist.aspx?CatalogDirectoryId=856&selection=3&Zone=132 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksanderro Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Hei, og takk for svar! Ja, det var mange lyspærer. Hvilken fungerer til en 230? Og er det kun og kjøpe en lyspære og sette inn? Eller er det andre ting som trengs og bytte, eks glass foran, strømtilførsel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 W124 bruker vel H4 pærer og alt til pærene følger med (pæren og omformer med ledninger). Det følger med en overgang fra vanlig ledningskobling for lysene, slik at en kan sette i vanlige pærer hvis en ønsker (eller skal eu-godkjenne bilen. Hehehe). Egentlig så skal en ha linselykter og selvjustering av lyktene, men veldig få gjør slik og heller setter pærene i vanlige lykter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Må bare minne på at ettermontering av xenon på eldre biler er ulovlig. På min 124 har jeg satt på lykteglass fra 500E, noe som gir fjernlys der tåpelysene normalt er. Glassene er klarere enn standard glass. Gir rimelig gode kjørelys. Sammen med nightbreaker pærer fra Osram på vanlige hovedlamper og lys over rele på ekstra fjernlysene, så har jeg nesten like gode lys som på C klassen min med originale bi-xenon. Tåpelys har jeg overhode ikke behov for da dette bare er strølys som ikke lyser opp mer enn noen få meter foran bilen. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Ettermontering av releer er også gull på tyske biler, da tyskere tydeligvis er "allergiske" for å bruke releer. Monterte dette på min golf 3, og fikk 3 volt mer ut til lyktene, noe som utgjør MYE på lyset. Da lyste det plutselig hvitt istedet for gult. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Må bare minne på at ettermontering av xenon på eldre biler er ulovlig. På min 124 har jeg satt på lykteglass fra 500E, noe som gir fjernlys der tåpelysene normalt er. Glassene er klarere enn standard glass. Gir rimelig gode kjørelys. Sammen med nightbreaker pærer fra Osram på vanlige hovedlamper og lys over rele på ekstra fjernlysene, så har jeg nesten like gode lys som på C klassen min med originale bi-xenon. Tåpelys har jeg overhode ikke behov for da dette bare er strølys som ikke lyser opp mer enn noen få meter foran bilen. Det er feil. Hvis en setter inn linselys og at lysene er selvjusterende, så er det lov med Xenon lys i eldre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er feil.Hvis en setter inn linselys og at lysene er selvjusterende, så er det lov med Xenon lys i eldre biler. hehe, neida. Ikke alle linselys som er laget for xenon. Må også ha spylerdyser. Selvjustering?? Hjelper ikke med el. just. på lyktene, må ha automatisk selvjustering. Sånne billige "styling" linselys er ikke beregnet for xenon. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Så konklusjonen er at om man får tak i noen lamper som er godkjent for xenon og har motor for elektrisk høydejustering, og at man da i tillegg monterer sensorer på både fram og bakaksel og høytrykks spylersystem, da er det lovlig. Bare å sette igang. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 hehe, neida. Ikke alle linselys som er laget for xenon. Må også ha spylerdyser. Selvjustering?? Hjelper ikke med el. just. på lyktene, må ha automatisk selvjustering. Sånne billige "styling" linselys er ikke beregnet for xenon. Er du hjernedød eller? Det er motsatt av selvjustering er manuelljustering (med en knapp inni bilen). "Må også ha spylerdyser"??? Alle biler fra de siste hvertfall 20 årene har lyktespyler (Hvis det var lyktespylere du mente). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Er du hjernedød eller?Det er motsatt av selvjustering er manuelljustering (med en knapp inni bilen). "Må også ha spylerdyser"??? Alle biler fra de siste hvertfall 20 årene har lyktespyler (Hvis det var lyktespylere du mente). Hjernedød? Det er vel ikke du den rette og snakke om? Lyktespylere har langt i fra alle bilene de siste 20årene, langt ifra. Hehe. Få det litt mer kunskap om bil, så har du kanskje noe og gjør her du og. Nytter ikke med noen pinglete stårler fra en gammel mercedes, her er det høytrykk dyser osv. Som jeg skrev. Du finner ikke mangen etterfabrikat lykter som er beregnet for xenon. Betyr ikke at vis de er linselykter, så er det xenon lykter og. Snakk om ha peiling på xenon, og lykter generelt. Hehe. God nyttår forresten, og ha deg et nyttårforsett; Lær mer om lys/lykter :):):) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hjernedød? Det er vel ikke du den rette og snakke om? Lyktespylere har langt i fra alle bilene de siste 20årene, langt ifra. Hehe. Få det litt mer kunskap om bil, så har du kanskje noe og gjør her du og. Nytter ikke med noen pinglete stårler fra en gammel mercedes, her er det høytrykk dyser osv. Som jeg skrev. Du finner ikke mangen etterfabrikat lykter som er beregnet for xenon. Betyr ikke at vis de er linselykter, så er det xenon lykter og. Snakk om ha peiling på xenon, og lykter generelt. Hehe. God nyttår forresten, og ha deg et nyttårforsett; Lær mer om lys/lykter :):):) Er du gammel nok til å ha lappen? Har du bil selv? Det virker ikke slik,for du har ingen aning om hva du snakker om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksanderro Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hmm, og konklusjonen ble? Datt litt ut i svingene i diskusjonen deres. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Du må ha linselykter og selvjustering for at det skal bli godkjent, men 90% kjører med vanlige lykter (Altså ulovlig og setter inn de vanlige pærene når bilen skal godkjennes). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksanderro Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Okey, linselykter? Hva er nå det? Selvjustering, er det en sånn ting man kan skru på inni bilen? Så går lyset opp eller ned, kan velge mellom 0 til 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg