bobbo15 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=14464515&StuntID=#StortBilde denne fikk jeg av en kompis helt ny. skulle ikke ha de3n læl. så tenkte at jeg kunne sette den inn. har 2x10 subber på 600w. stømmkabelen som ligger i bilen er det litt tykkelse på ca 1cm. lurer på om hvilken sikring jeg må haog hvordan jeg kobler dette for å få full efekt. og som vi alle vet er ikke audio fence nå sælig bra merke. men billi. takk for alle svar:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 1, hva slags spoler er det på elementene du har? hvilken sikring du må ha for å få full effekt? -Rtbuggie PS: bare jeg som stusser på at forsterkeren gir 2*250W v/4 ohm og 2*65W ved 2 Ohm? Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 spoler??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 spoler??? Subbene har ein eller 2 spoler. Det er disse som blir tilkoblet med høgtalerledningene. Og so må me veta motstanden på spolene. Slik at me kan finne ut korleis du skal koble dette for å få mest muligt effekt ut av dette. (du får gi alle opplysninger du har om subbene) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=13238374&StuntID= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keyakoo Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Har selv kjøpt meg fence audio, en aktiv 12" på 600w til 300 kroner. Gir kjempelyd til å være så billig! Ikke kjempebra, så klart, men med mindre du er ekstremt kresen, er det helt grei lyd, og kjempelyd til den prisen. I min fulgte det med både kabler og sikringer, samt en manual (som viser hvilken sikring du må ha minimum...) Var bare flat gulsikring på min på veike 20 amp, men som sagt, imponerende lyd til prisen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Du kan seriekoble subbene (ikkje parallellkoble!) og du kan brukoble forsterkeren. Ved seriekobling tar du ein ledning imellom minus på den eine subben og pluss på den andre subben. Da har 1stk minus og 1stk pluss som er ledig. Disse tilkobler du forsterkeren. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 hæ???? men hva gjør du med de??? og hvordan parallel kobler du forsterker???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 En forsterker kan brokobles (sammenkobling av høyre og venstre forsterkerkanal, veldig enkelt forklart), paralell- og seriekobling gjøres på elementet. Bare så vi holder tunga i riktig munn :) Snu subkassa sånn at du ser baksia. Der har du én terminal (+ og -) på venstre side og én på høyre side. - først kobler du en kabel fra (+) på venstre terminal til (-) på høyre terminal. - deretter kobler du en kabel på (-) på venstre terminal, denne skal gå til forsterkeren. - så kobler du en kabel på (+) på høyre terminal, denne skal også gå til forsterkeren. - nå skal du altså ha to kabler som skal kobles til (+) og (-) på forsterkeren. Her finnes det ikke noe fasitsvar på hvilke kabel som skal hvor, så du må selv lytte deg frem til hva du synes blir best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 ok takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 noen som har noen tegninger?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keyakoo Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Tror det er noe slikt noe... Om noen er ekstremt imot denne koblingen er det bare å si fra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 no forsto æ det bedre takk :D men så va det det med brokobling av forsterker.???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 ???????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 ePiFaNT skreiv at brukobling er sammenkobling av høgre og venstre forsterkerkanal. Det ser uut som det ikkje står noke om dette på forsterkeren, so det står sikkert i bruksanvisningen. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg