Gå til innhold

Tikking

Ranger emnet


selythia

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en Honda Civic DXI 94 mod. Under kjøring hører jeg en svak tikkelyd, høyere omdreining, raskere tikkelyd.

 

Jeg har hørt at det kan være så mangt, en ventil må justeres etc.

 

 

Lurer på om det er noen som har hatt samme lyd, og vet mer konkret hva problemet er?

 

Og mens jeg er i gang, er det noen som vet hva "DXI" står for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har vel hydrauliske løftere så vidt jeg vet, så å stille ventilene er vel ikke mulig.

 

Hydrauliske løftere har alltid en grunn innstilling som en justerer.

Det kan også samle seg dritt i løfterne fra oljen og da tikker den løfteren.

Slitt kam gir også tikking og en bil som mangler en god del hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette mest fremtredende ved kald motor?

 

Kan godt være at ventilene trenger å justeres. Er ikke hydrauliske du har. Du har D serie motor, sikkert 1.5 literen på 90hk. Har kjørt en slik. Hørtes ut som en dieselmotor når motoren var kald :D Veniljustering er nok lurt uansett, bilene begynner å dra på årene.

 

Oljen du bruker kan også ha betydning på den lyden. Bruk den som anbefalt i manualen.

 

Det kan også være ventilene til bensindysene du hører. Opp med panseret når motoren går og kjenn på dem.

 

Civicen du har kom i flere versjoner:

 

DX (forgasserversjon)

DXI (Lavest utstyr bil og elektronisk bensininnsprøytning)

LSI (Høyest utstyr bil og elektronisk bensininnsprøytning)

 

LSI versjonen har sentrallås, elektriske vindu etc..

 

Fine biler, om de blir tatt vare på.

 

Heisann!

 

Har en Honda Civic DXI 94 mod. Under kjøring hører jeg en svak tikkelyd, høyere omdreining, raskere tikkelyd.

 

Jeg har hørt at det kan være så mangt, en ventil må justeres etc.

 

 

Lurer på om det er noen som har hatt samme lyd, og vet mer konkret hva problemet er?

 

Og mens jeg er i gang, er det noen som vet hva "DXI" står for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår