Gå til innhold

polo kjøp?..

Ranger emnet


J_A_H

Anbefalte innlegg

hei.

 

vi må ha en bil nr 2 i husstanden.. kona skal ha den store bilen og kjøre unger i, og far må ha noe frem og tilbake på jobb.. budsjettet er max 50000 slik det ser ut i dag, nogenlunde pen km stand, og så nytt som mulig.. så skal det være litt kult, og da er det blir valgene små.. enten noe daewoo drit, eller noe annen østen crap. men så kom jeg til å se på polo, årsmodell 98-01, og det passet egentlig lommeboka bra.

 

Spørsmålet mitt er da:

 

hvorfor skal jeg evt. ikke kjøpe polo?

 

hva er svakhetene, og feil. leser i mange annonser at vannpumpa er skiftet, eller må skiftes.

 

hvordan er disse med tanke på rust?

 

Jeg skal ikke ha noe senket, stylet. etc.. klart et lite hkulsett, og bittelitt lavere gjør ikke noe.. ;-)

 

open air? ikke open air?? er det fordel og strekke seg til de som er etter 2000 mod. ser at det er noen små endringer i interiør, og karosseri da..

 

kom med meninger..

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sikkerhet?? det blir vel og ta med seg ungene en gang innimellom.. hvordan kommer disse ut i kollisjonstester? ( Ja jeg vet det er en liten bil, og møter man en trailer i feil felt så er oddsene dårlig.. men igjen, da er det stort sett det samme hva man kjører..)

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo er greie biler - noen sier at girkassene er dårlige mens andre har ikke hatt problemer. Rust er vel relativt individuelt pr bil etter skikk og bruk, men 99-01 modellen (6N2) og etter har galvanisert karosseri, så det burde hjelpe litt. Min har iallefall 12års garanti mot gjennomrust (hva det nå enn er slags betingelser/forutsetninger som underligger her...) Her ble det også standard med to airbags foran.

 

At vannpumpa er skiftet er helt normalt. Den byttes alltid samtidig som registerreimen da det er naturlig å skifte denne i samme "jobb" (mtp. tilkomst osv).

 

Min erfaring etter å ha hatt en ganske nøyaktig 1-år? Tja.. fornøyd vil jeg si. Aldri hatt noen store problemer.

 

Lykke til!

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tatt en 6N2 (00-01) framfor en 6N, siden det som nevnt er galv. karosseri etc på disse, og en del forandringer bla. inni bilen :) Mere airbagger etc :)

Hatt min i snart 3 år, og ingen store problemer enda :thumb

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja.. takker for innspill så langt.. har sett på en del 6n2.. og egentlig så er det greit med 1.0l.. det drar ikke noe skinn av noen pølse, men jeg kommer meg til og fra jobb.. vi får se hva som dukker opp, når det er aktuelt..

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår