audi90coupeTJ Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 noen som veit hva somer gærent når varmeannlegge har 0 virking. vifta blåser ikke.? er det noe sikkring som sitter annet sted til det eller? eller noen andre tips? takker masse får alle svar:) Siter T.J er T.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Sjekk sikring nr3, evt mål spenningen der.. Er det spenning og sikringa er hel, er nok enten bryteren gåen, dårlig kontakt noen plass, eller at motoren er gåen.. Har vifta laga unormale lyder før? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi90coupeTJ Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Sjekk sikring nr3, evt mål spenningen der.. Er det spenning og sikringa er hel, er nok enten bryteren gåen, dårlig kontakt noen plass, eller at motoren er gåen.. Har vifta laga unormale lyder før? nei den har aldrig laga noe lyder før. var strøm på sikkringa gitt. mye jobb å bytte den vifta eller motoren til den eller? Siter T.J er T.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Jepp Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 har hørt mange ganger at det er mye jobb å bytte vifte, derfor var jeg litt skeptisk her om dagen da vi skulle til med dette. Men det er ikke det mareritet folk skal ha det til i heletatt! finnes få dashbord som er lettere å demontere:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Har aldri skjønt hvorfor folk skal ha det til og være et mareritt. Ut med hanskerom og noen stag på siden. Noen ledninger og vips så er det ute. Så er det bare og skifte og tilbake igjen. Går maks noen timer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 sjekk om ledningen bakpå bryteren har falt av. skal vere 4 ledninger der, en tykk hvit/sort og 3 litt mindre. har opplevd at den tykke hvit/sorte falt av en gang og da virka ingen ting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Jeg syns det var drit å bytte. Kan ha noe med at jeg stod ute i 25 minus og kun hodelykt da jeg holdt på. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omartinfly Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Holder på nå, dag 2 time 11 Snart ferdig, kansje... må bare få koblet brytere og lys i midtkonsoll riktig. Når det er sagt, så skal jeg nå som jeg har feilet mye klare det betraktelig mye raskere en annen gang. Verst plunder hadde jeg med å løsne gummislanger til radiatoren oppunder rattet. Der sitter også en utilgjengelig festeskrue med jordingen til viften som voldet mye bry. Kan være tips å klemme igjen slangene før du løsner, eller ha en bøtte klar. Liger en liter eller så med kjølevæske klar til å renne ut. Annet godt tips ifra en annen tråd her inne ikke vær redd for å demontere paneler osv. det er trangt å komme til lag plass. skal du bytte finner jeg denne guiden god. Hadde jeg bare sett den før jeg begynte.. http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2073.html finns også en tråd her inne med link til en juksemetode som innebærer dremel kapping og gaffatape.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBamse Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Snabbguiden som innebærer dremel og gaffateip på nevnte side, fungerer utmerket. Gjort på en halvtime, uten noe særlig pes, og det funker meget bra. Fordelen med å gjøre det på den tungvinte måten, er jo at du får renset viftehuset for dritt og lort som har samlet seg. Tror jeg hadde ett helt bjørketre sist jeg gjorde rent. Her er linken til "snålguiden": http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2037.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Jeg sliter med samme problemet. Parkerte bilen igår kveld og når jeg skulle til jobb på morra'n idag ville den ikke starte for alt i verden (20 minus ute). Etter jobb fikk jeg på litt bensin og da starta den med en gang, men da var det 0 reaksjon på varmeaparatet, det har alltid fungert, bare litt slitent lager, så det har lagd skrapelyd på trinn 1, men aldri noe problem. Har ikke noe multimeter akkurat her hvor bilen står så fikk ikke målt strøm på sikring 3, men la en nøkkel over og det skjedde ikke en dritt. Noen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg