Gå til innhold

duggproblem... hjelp

Ranger emnet


ryan84

Anbefalte innlegg

jeg kjører en golf4 98. Problemet her er at frontruta begynner å dugge skikkelig etter noen km kjøring (ca 10min). Det skjer som oftest i kalde vær og når det regner. Plutselig kommer en "duggbølge". Det tar bare noe sekunder og sikten blir VELDIG dårlig... gjør kjøringa farlig..

 

Det virker som at det er AC som er problemet. Fordi idag luktet jeg litt "fuktig luft" fra ac`en rett før det skjedde.

 

jeg har skiftet pollenfilteret, men hjalp ikke særlig.

jeg pleier å ha vifta på 21C og AUTO.

 

hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dreneringen i varmeapparatet kan være tett. ACen produserer masse fuktighet, og i bunnen av varmeapparatboksen er det en drenering. Hvis denne går tett samles det vann i boksen, og dette kan antagelig skvalpe omkring og det kan komme en "bølge" av vann som lager mye dugg

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, jeg har aldri vært borti golf. Det er et forbasket styr å komme til varmeapparatet på 99% av alle biler...

 

Men hvis det virkerlig er tett drenering som er problemet så kan du antagelig løse det ved å krype under bilen og finne slangen som drensvannet skal renen ut av. Denne kan du så blåse åpen med trykkluft, evt stake opp med noe.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår