factions Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 hei.jeg har store planer om å bygge meg en volvo 240, dette blir et prosjekt over flere år..siden jeg ikke er flush me penger.. så jeg lurer litt på hva som er billigst i forhold til hva som er enklest å bygge. tic eller v8? jeg har for min egen del mest lyst på tic. men har flere kammerater som sier d er så masse til v8. håper på masse svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 smak og behag dette som alt annet. ta det du liker best selv ;) billig og lett vint har det aldri vært å bygge bil så det er opp til deg hva du liker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
factions Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 ok...er det noen som har noen råd med på veien..har ikke all verden med erfaring på dette området..så det kan jo bli spennende:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gatebilmannen Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 er en god del billigere og bygge v8, men dette er som sagt smak og behag! Blir fort dyrt og bygge begge deler i lengden! Holder på med v8 bygg i 242 selv og det blir ikke billig. Hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde satset på en b23ft motor med datasprut! :-) mvh Gatebilmannen Siter http://i152.photobucket.com/albums/s185/gatebilmannen/162-slipperyroad.jpg Founder of Grøftekanten Drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 det er billigere og mindre ombygging me en turbo motor men det går noe jævli me v8'er å har hadt 240turbo samtidig som jeg hadde 242v8'er men beholdte v8'er bilen men turbo bilen var jævli morro å så det er hipp som happ spør du meg men vis du har det gammle karosserie 74-78 synnes jeg personlig det passer bra me turbo ;) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Sånn med tanke på arbeid så er det MYE enklere å få i en turbomotor enn en 8'r, men derfor er det også mange flere med turbo da.. Hvis du skal påkoste motor endel, så trur jeg nesten jeg hadde gått for v8 med gromme topper og datasprut! (hilsen en med 240 turbo) Men da må du ha en TPI som utgangspunkt, hvis ikke er det mye å bygge om for å få innsprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 ble overaska over hvor lite jobb det egentlig var å bygge om til 8'er... jeg for min del synes det er tøffere med et gammelkarosseri med 8'er enn ett nyere med turbo. lettskrudde motorer og billige deler:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 jeg ville bygd turbo. det er lett og bygge om, problemfri motor og lavt bensinforbruk ved pen kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140 Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 rektig rektig, fater hadde 145 med v6 i og den gikk ret nedi motorfestene var ferdig på en helg, vi har også satt en b23a i 144 min den brukte vi 3månter på, den v6 kokte på bakke toppane, og han måte få gokjent papirer fra svierige! før visnng trur eg.... ps( angående forgaseren på b23a der siter det en nål kan den bøi slit og bruke mere bensin en det den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Har 3 bokstaver til deg, TIC! :) Mye mer praktisk enn en gammel bensinsluker. Hvis det er i en bil du skal bruke en god del da. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 TPI-motor med et bra justert sprut bruker ikke mye hvis du ikke gølver pedalen ut av hvert kryss ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gatebilmannen Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Som sagt veldig delte valg her! skal du bruke bilen mye hadde jeg gått for en snill turbomotor :-) men med disse bensinprisene vi har nå kan det være gøy og kjøre 8er også! Siter http://i152.photobucket.com/albums/s185/gatebilmannen/162-slipperyroad.jpg Founder of Grøftekanten Drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Jeg skal i allefal gå for V8 tror jeg. Bensinprisen var nedi 9,69 kr/l i helga! :D Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Har 3 bokstaver til deg, TIC! :) Mye mer praktisk enn en gammel bensinsluker. Hvis det er i en bil du skal bruke en god del da. Bedre å si b230ft / b230fk vel? TIC kunne jo vært b230at eller b21et, som i aller høyeste grad må sies å være gamle bensinslukere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 v10 eller v12 da? for å gjøre noe litt annerledes?:worshipbm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.