henrik90golf1 Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 I slutten ta oktober fann ej ut at bmwen va for slapp, å då fann ej ut ej skulle kjøpe mej turbo bil, å då va valge enkelt. Ej starta å leite og fann dinne bilen. Ej og 2 kompisa tok den longe reisa til tønsberg for å hente bilen, å må sei at, til no e ej ganske fornøgde. Bilen e en Volvo 740 tic. 1987 moddel, B230ET på bilen står: Viking Chip, Større dyse, KN filter, 3" eksos heile veien, Domp ventil. her e nåken bilde ta bilen. kom jerne me tips:) Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robinsp Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Sjå der ja.. der he vi go skuta;D Siter Volvo 740 TIC 88mod Volvo 850 T5 95mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 jess, tenkte ej måtte lage mej en projekt tråd ej me Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimD Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 trur ej må ta å legge ut min me:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 hehe, ja såg han tommy me va snare Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Grei bil! 2 ting: - Merket i frontrute var en smule harry, da du lett ser at dette er en Volvo 740. (jeg skal selv fjerne streameren i frontruta mi) - Skriv bokmål (evt. nynorsk), da reglene på forumet ikke godtar dialekt. Stå på videre :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 hehe:P front rute streameren dro med isen på ruta Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 ja, grei dinna.. :) men vorfor større dyser? dei som står der orginalt er jo store nokk? sprute levera ikkje meir enn max 240 hk... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 du skal sleppe og spør, hehe, han som egde bilen før bytta til større dyser, motoren drukner av og til når jeg gir på Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 monter orginaldyser igjen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 du skal sleppe og spør, hehe, han som egde bilen før bytta til større dyser, motoren drukner av og til når jeg gir på Hvilke dyser står der? De ser da ut som de originale rent synsmessig. Har du mulighet til å lese av nr på de så går det jo fint an å sjekke opp. Ellers kan det jo være at forrige eier bare har stilt på den blå skruen på innsprøytningsboksen, den kan du justere på mer/mindre bensin med. Ellers går det an å sette på litt større dyser enn orig, åpne lokket på luftmengdemåleren og spenne fjæren som holder klaffen noen hakk. Men da er det viktig å få lånt seg en lambdamåler (helst bredbåndslambda) samt lytte godt etter tenningsbank. Mye mulig at den blå justeringsskruen nevnt over bør justeres i stillingen som gir 2-4% lavere fortenning pga noe hissig tenningskurve med spent fjær i lmm... http://makovice.205gti.org/motronic/main.html http://makovice.205gti.org/motronic/motronic_fqs.html Ellers er det jo det gamle trikset med 3" LMM fra BMW 535 e.l. med elektronikk fra din originale LMM, de grønne 968-dysene som leverer 465cc, litt større turbo og 1.4 bar +/- som også kan by på litt effekt. Men etter å ha justert meg GAL på Motronic i et par år gikk jeg heller for MegaSquirt og fikk en bil som brukte mindre bensin og gikk mye mye bedre! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 nei nå står der grønne dyser, usikker på størrelse, kan sjekke dysene imorgen. Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Er det ikke de grønne og svarte som viser på bildet da? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik90golf1 Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 koblinga til ledningene er sorte, og plasten rundt dysene er grønne Siter Volvo 740 tic B230ET 1987 Volvo 142 B20 1971 x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt x-Bmw E34 520i 1988 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 er ikkje vitts og satse på meir enn 220hk på det sprute der. kosta meir en det smakar, får bare tennings bank og død motor.. chip 1kg ladde trykk, og ta en co kontroll. da har du igrunn de du får ut av det, drift sikkert... skall du ha meir, kan du montere hl2,4 sprute, da kan du få opp til 300hk. men er like mye jobb og kosta omtrent det samme som data sprutt!! :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.