beejay Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 hei har et par små problem med min 96 1,9tdi. 1. får ikke nok temp på motor. den ligger rundt 60-75, vet ikke om dette er termostat eller bare en måler, varmeapparatet varmer greit. har en slags `skurre` lyd i turboen når jeg gir på, nesten som en skrapelyd øker jevnt med turboen , byttet turbo i fjor, plus at når jeg gir på fra 1omdr. å holder full fjøl så kutter turboen 3200omd. å ikke nok med det. i ste når jeg kjørte så virket bilen meget slapp, hjalp liksom ikke å gi på, akkorat som turboen ikke koblet inn, økte siiiiinnsyyyyykt sakte i fart, å dårlig aks å bunndrag. men etter at den hadde stådd litt funket turboen igjen, men dog med de ufyselige skrapelydene:/ noen som har formening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 jeg har ikke peiling :P hehe Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beejay Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 hehe ikke jeg heller:P men tror NESTEN at lmm har en finger med i spillet her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Det er jo bare å koble fra LMMen og se om det blir noen forandring, hvis ikke så er den gåen. Og er sikkert termostaten som er gåen ettersom du ikke får riktig temperatur på måleren :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beejay Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 skal prøve det imorgen når det er lyst å se om jeg finner ut noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Jeg ville bytta termostat. Skal gjøre det i min snart for er akkurat samme feilen der. Jeg hadde også problem med at overtrykksventilen i påfyllingslokket åpnet for seint, så det ble ganske skapelig med trykk i kjølesystemet. Noe som igjen førte til at termostaten ikke åpna og det koka som ett uvær. Bytt termostaten og den ventilen i lokket. Ta samtidig å trykksett eller vakumsug anlegget så ser du også om det lekker. Biltema har en råtten sak som funker kalas. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tokis Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 HAr samme problem med tuboen på min fant du ut hva det var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 jeg ordnet en slik for broren min en gang å da var det en vakumslange som var morknet og wastegaten hadde ingen funktion og bilen går i nødmodus og kutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 er det 90hken eller 110hken..? i så tilfelle prøv å koble ut egr ventilen. denne ventilen funker også som en sensor som får bilen til å gå i nødmodus ved formye pådrag. turboen kuttet på min å gikk i nødmodus etter jeg chipet. blokka egr ventilen å er kvitt problemet. bare husk på å åpne den før du drar på eu :P Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.