Gå til innhold

Noen som har en "fartsdator" (kjørecomputer på godt norsk)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Nei kan slå den av hvis jeg vil. men står CCD når jeg slår av bilen, og en annen rar ting, når jeg stopper i et kryss, altså bilen står iro, så står nåværende bensinforbruk på 99. Men så fort jeg begynner å kjøre igjen, så viser den forbruket. Men dette skjer ikke hvis jeg clutcher og triller, kun når bilen står 100% iro..

 

Ja har klokke:P sånn 0-12. Kanskje jeg må nullstille den nøyaktig klokka 12:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg dum nå:P

 

Sjekka litt nærmere, og det er ikke klokke, men ET (elapsed time), men merka at den tikker hele tiden,selv om bilen er avslått, så lurer på om jeg koblet feil på di to + ledningene, skal ta opp imorgen å se.

 

Men forklarer ikke hvorfor jeg får 99 i bensinforbruk når jeg står iro:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCD skal ikke lyse uansett, det betyr at noe er feil med kommunikasjon. Grunnen til at det står 99 er rett og slett fordi den ikke klarer å måle liter per kilometer når bilen står i ro. Rett og slett fordi du ikke beveger deg. Men jeg vet ikke hvorfor det står 99 og ikke noe annet, men må vel være ett tall de har kommet fram til for å gi riktig forbruk(?).

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fiksen den nå, så nå er det kun det derre 99,9 som plager meg, ødelegger jo gjennomsnittsforbruket HELT. Er det sånn på din også?

 

Lurer også på om det retningsgreierne er 100% rett, viste at jeg kjørte østover når jeg er ganske sikker på at jeg kjørte nordover. Vet at man kan justere den inn, men skjemaet jeg fant gjalt bare usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket hos meg har stemt ganske bra, sjekker det selv med å regne ut i forhold til kjørte KM og hvor mye jeg har fylt, i tillegg til app. på iPhone og det har stemt ganske bra i forhold til det som bilen sier. Husk at bilen bruker bensin når du går på tomgang ;-)

 

Retningen må kalibreres ;-)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe galt med den uansett. Poenget mitt var at selv om min viser 99,9 så blir gjennomsnittet rett når jeg regner på det ;-) Setter du den på MPG så ser du at det står null. Har ikke noe godt svar på hvorfor det står 99,9 men tror ikke det i utgangspunktet har noe å si.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår