Gå til innhold

Spørsmål ang tankarmatur\elektronikk?

Ranger emnet


daain83

Anbefalte innlegg

Har i forbindelse med bensinlekasje tatt ned tanken og skal sette inn ny. Så som vanlig er jo noe angrepet av rust. Hele kontakten på toppen av armaturet var rusta vekk og fiksa ala jimmifix. Så jeg pelte vekk det som stod igjen av koblingspunktet og tredde "ledningsnettet" igjennom hullet ned i "tanken og kobla sammen med kabelsko samt satta fast jording med en skrue på undersiden av lokket. Deretter limte jeg fast ledningsnettet slik at dette blir tett.

 

Noen som har noen innvendinger for eller mot dette? Er det en god løsning? Er i hvertfall en bedre løsning en det som var, har en aldri så liten anelse om at pumpa i tanken ikke har vært kobla til...

 

Håper noen med god peil gidder å gi meg en tilbakemelding på dette, slik at jeg kan være sikker på at dette er en holdbar løsning.

 

På forhånd takk!

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din går neppe uten den tilkoblet til... Hvis alt ser greit ut, og det ikke er fare for gnister, så er vel løsningen god den. Jeg hadde ikke giddet å skru jordingen fast i lokket da, heller kjørt kabelen hele veien sammen med + og skrudd den et sted i karosseriet.

 

Ellers, så håper jeg du fikk til tankmåleren også. :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din går neppe uten den tilkoblet til..

Den gjør nok det, det gjordet ihvertfall min.

Bensinmålern funka ikke når jeg kjøpte bilen, så når jeg skrudde av det lokket så hang ledningen ned bare å slang da den hadde ira av.

Så skal ikke væra noe problem å kjøre uten :D

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det er brukt kabelsko, burde egentlig hatt krympestrømpe og, men hadde det ikke. Er lagt opp ordentlig mener jeg selv.

 

Satte det sammen idag og det funka knall=)

 

Så får vi se om det holder...

 

Takk for svar folkens!!

 

Noen her som forresten vet hvorfor min 88 240 er levert uten servobærekuler? Skulle bytte den ene og bestilte seff for servo (da jeg har det), men det viste seg jo å ikke stemme med de gamle. Er det kun på nyere modeller? Er kanskje min servo ettermontert?

 

Bestiller uansett ny på andre siden også da bilen skal bli bedre og mer rettningsstabil å kjøre.

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår