Gå til innhold

Forslag til ny lov ang lastebiler

Ranger emnet


tunamgu

Anbefalte innlegg

Hallo, tåler du ikke den sprutn som kommer fra hjul engang av sørpe kan du ta bussen..

 

Det er jo ikke poenget da?

 

Poenget er at du kunne ligge 10 meter bak en bil uten nesten å måtte bruke vindusviskere så sant det ikke regnet!

 

Nå kommer det gjerne gjørme blandet med pigger og diverse avfall.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om de han møter, så lurer jeg veldig på hvordan skjermene på lastebilen skal se ut for å unngå sprut mot sidene.

 

På lastebilen jeg kjører er det skjermer over hjulene, og skvettlapper helt ned. Alikevel ser jeg jo at spruten står i alle retninger.

Jeg tviler sterkt på at det kommer noe i nær fremtid som forhindrer dette.

 

Man får jo kjøpt lastebildekk med en kant som skal forhindre at det sputer mot sidene, men jeg kan ikke si jeg ser den helt store effekten.

Enten får trådstarter parkere bilen for vinteren, eller så får han finne seg i at vintersesongen er en møkkete opplevelse!

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke poenget da?

 

Poenget er at du kunne ligge 10 meter bak en bil uten nesten å måtte bruke vindusviskere så sant det ikke regnet!

 

Nå kommer det gjerne gjørme blandet med pigger og diverse avfall.

 

 

Gjørme og div avfall? jaha, nå er jeg inntrisert, hvor mye gjørme ere som kommer fra den sprutn og hva kaller du avfall?

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjørme og div avfall? jaha, nå er jeg inntrisert, hvor mye gjørme ere som kommer fra den sprutn og hva kaller du avfall?

 

Det jeg kaller gjørme er sand(som kommer av vind og slikt)+vann= gjørme.

 

Avfall= jeg kan vise deg i tillegg til å forklare deg.

Noen gang kjørt bak noen som kjører nær veikanten? Plutselig hører du steinspruten og dritten som hagler på ruta?

DET ER AVFALL I mine øyne det er DRITT som ikke hører til på en bil.

 

 

Værsåsnill kom med flere dumme spørsmål.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke poenget da?

 

Poenget er at du kunne ligge 10 meter bak en bil uten nesten å måtte bruke vindusviskere så sant det ikke regnet!

 

 

At du skal ligge og trøkke oppi rævva på lastebiler får du nesten ta ansvar for selv og ikke forvente at verden skal tilpasse seg deg for. Om du holder avstand som 3 sekundersregelen i 80km/t så er det over 66meter. Hva du gjør 10m bak er vel bare hinsides all fornuft. Med mindre dere køkjører i 10km/t.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du skal ligge og trøkke oppi rævva på lastebiler får du nesten ta ansvar for selv og ikke forvente at verden skal tilpasse seg deg for. Om du holder avstand som 3 sekundersregelen i 80km/t så er det over 66meter. Hva du gjør 10m bak er vel bare hinsides all fornuft. Med mindre dere køkjører i 10km/t.

Hva jeg gjør hvor skal du drite i.

 

 

Har du kjørt på veien før? Har du lappen btw?

 

Jeg driter i beregningene dine kjære matematiker, jeg sier at en slik enkel sak er SVÆRT nyttig.

 

Hvor vil du hen?

 

Sitt å kjør og beregn i vei du.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår