Gå til innhold

Kjøp av BMW 3-serie 318is?

Ranger emnet


PerMartin91

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Jeg har noen få spørsmål til dere på forumet!

 

Jeg skal se på en BMW 3-serie 318is snart.

 

Bilen har gått 271000 km

Årsmodell 1992

Og ser jo veldig bra ut på bildene.

 

Litt info om bilen:

-NYE 8,5x18 "m5" felger med helt nye hankook 225 dekk.

-Det er m3 kopi fanger foran og m3 lister, m3 kopi diffuser.

-M-tech girkule og ratt.

-Nye bremser bak.

-Effekt anlegg fra kat. og bakover.

-Ny katalysator.

-Nye bilstein dempere bak.

-Apex senkesett.

-Toppen er nyoverhalt og det ble foretatt en inspeksjon på motoren. Sylidere og styringer var som nytt!

- Bygd om til elektrisk vifte med termostat

- HID kit følger med

- Ny bensinpumpe

- 1 ny coil

-Org. BMW sperre diff.

-Nye foringer i fremre bærebro fester, bak (svakhet på e36)

-Nye poly foringer i bakre bærebro fester foran (svakhet på e36)

-Ny slave sylinder til clutch

-Ny frontrute

-Nye baklamper

 

Denne skal han ha 55tusen for, mener dere at den er vert det?

 

Bilder:

 

7880.jpg

 

7881.jpg

 

7882.jpg

 

7883.jpg

 

7884.jpg

Med vennlig hilsen Per Martin

 

BMW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du denne bilen?? Den har gått veeeldig langt til den prisen, hadde aldri kjøpt den vis motoren hadde gått så mye. Prøv heller og finn en org. 318is, så kan du style og pjuke så mye du vil sjøl, hadde jeg gjort vis jeg hadde vært deg.. :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har gått 270km kan være like god/dårlig som en som har gått 170km. Når vi kommer opp i denne aldersgruppen (tidlig nittitall) og denne km-standen (200 +-) er det viktigste hvordan bilen er blitt behandlet og vedlikeholt opp igjennom. Spør etter hvor mange eiere, hvem som har eid den, servicehefte, kvitteringer på saker og ting, osv.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har gått 270km kan være like god/dårlig som en som har gått 170km. Når vi kommer opp i denne aldersgruppen (tidlig nittitall) og denne km-standen (200 +-) er det viktigste hvordan bilen er blitt behandlet og vedlikeholt opp igjennom. Spør etter hvor mange eiere, hvem som har eid den, servicehefte, kvitteringer på saker og ting, osv.

 

Enig. For ikke å snakke om hvor mange av de som har gått 170k som er skrudd tilbake!

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høy km kan jo tyde på bra vedlikehold når den ser sån ut så må man jo tro han/hun har tatt vare på bilen og på kosta den. en så "gammel" bil har godt langdt nesten u ann sett. jeg ville heller kjøpt en gammel bil med den km standen enn en som har godt 170... og ikke har kviteringer eller sørvis hefte da tyder det på det er tukla med km standen.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville heller kjøpt en gammel bil med den km standen enn en som har godt 170... og ikke har kviteringer eller sørvis hefte da tyder det på det er tukla med km standen.

 

Ingenting som "tyder" på at det er tukla med km.standen selv om den ikke har servicehefte eller kvitteringer på ting som er gjort med den.

 

Uasett, 270k er ingenting hvis den er tatt godt vare på. Er den bra mtp. rust og den har et ok servicehefte så er nok dette et kurrant kjøp. Bare få bytta ut de felgene hvis den blir din ;)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skulle sett på denne eg:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15830549&sid=&WT.svl=Bilde

 

318is som er gått 155.000 og skal ha fulgt alle servicer. Blå metallic og ok felger ;)

BMW E30 320i - Herjebil

BMW E36 318is Coupé - til salgs! http://www.bilforumet.no/biler-salgs/239335-bmw-e36-318is-black-and-white-selges.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår