omartinfly Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Har en hardt brukt 240 stasjon ifra 86. Byggebil med sjel og en enorm bruksverdi!! Har noen småproblemer.... Lekker noe jæ... med vann et sted = luftfuktighet og kondens i kupeen som minner om amazonas. Enda verre at varmeapparatet aldri har virket så lenge jeg har hatt bilen. Viften går ikke når jeg vrir bryteren, men det kommer varm luft gjennom spaltene. Har lest mye i forumet og i Haynes om å skifte vifte, men problemet er at jeg er gjerrig og ikke vet om det er vifta som er problemet eller om det ligger i ledningene. Sikringen er sjekket... Spørsmålet er (jeg er teknisk utviklingshemmet) kan man teste viften med 12V uten å demontere dashbord og varmeapparat? Hvor, og hvilke ledninger tar man løs for å teste? tommeltottet rødruss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 er ingen gøy jobb og bytte den nei.. :) hehe... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Har du Haynesboka har du fargene på ledningene. Riv av all plast under hanskerommet og finn ledningene fra brytern. Tror de går inn i plasthuset på høyre side. Sett 12V på der så har du eliminert halve kretsen. Husker ikke om motstanden er innebygd i brytern eller hur. På svenska200klubben (eller hva de heter) er det en fläkt-tråd for giringknarkar som deg. Han sagde av halve høyre halvdelen, røska ut motoren, satte i ny brukt motor og teipa igjen med sølvtape. Masse fine bilder. :D Dessuten selger/solgte bcb overhalte varmepaket for 700kr før i verden. Sjekka nå, kun 240 motor koster 938kr. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omartinfly Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Takk for innformativt svar Skody. Så den tråden hotlinket i et annet innlegg her på forumet. Fant også denne som har flere tips også http://cleanflametrap.com Prøver nok å ta 12v test først, ikke vits å kaste bort tid og penger hvis feilen ligger annet sted. Er jo litt spent på tidsforbruket på et eventuelt motorbytte. Ser erfaringene her inne er mellom 2 timer og en helg!!! Erfaringsmessig er jeg lite vant med å skru, brukte to dager på fremrehjul lager. 1 time på å plukke ned, halvtime på å pakke og grease lager og 2 dager på å få helveteskapet sammen Ender jeg med å bytte burde jeg kansje filme det og legge det ut på youtube.. Det kunne komme til å konkurere med legendariske vaskemaskina ifra 80 tallet :knock: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 vakum styrt varmeapparat i 240 har eg aldri sett før.. :) men der såg det nesten lett ut og bytte vifta, på det vanlige apparate må du ut med heile boksen, dårlig 240 patent.. på 740n er det mye enklere. da tar du av plata over beina på passasjer sida, og skrur ut en skru, og så detter fifta ut... :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.