eks0s Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 får ikke start på min mercedes 250 d. muligens noe er kortsluttet siden jeg jeg hadde glemt å ta på størmpluggen til den bakerste glødepluggen før jeg prøvde å starte. kom visst litt gnister da. har målt og det kommer størm som det skal til gløderene, men bilen tenner ikke. nesten som om bilen var potte tom for diesel. kan de to minusgradene ute ha fryst noe av dieselen og laget en blokkade? alle sikringer er i orden, også den store man skrur fast i den svarte boksen i venstre hjulbrønn til glødinga. vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting etter 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå. noen som har opplevd noe lignende, eller har andre råd? Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 4 av 5 glødeplugger er rikelig. Bilen til min ekssamboer starta greit med 2 av 4. Men da enda en glødeplugg røyk ble den lei å starte i minusgrader. Tok 10-15 sekunder eller mer. Med motorvarmer startet med en gang uansett. Dette var en gammel Opel Astra da. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Forsøk med startgass, se om du får den igang. Ikke særlig bra på diesel, men det funker OM det kommer diesel frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 startgass er egentlig ikke et alternativ. fikk vite at dette kunne ødelegge stempelringene. dermed føre til at bilen ikke vil starte i det hele tatt seinere. Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 har brukt det mer eller mindre motvillig på en A6 2.5 jeg hadde gjennom en hel vinter. Så lenge det er diesel frem og ikke tørt så er det en mulighet. Kan ødelegge mye rart, noen har vel erfart kamknekking etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Er vel et greit tips, at om du bruker startgass på en diesel blir den "startgassnarkoman", mener å huske at pga kompresjonen er det noe som gjerne sprekker(?), og da trenger den startgass hver eneste gang. Dette er dog ting jeg kun har hørt. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.