tommynes Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Når jeg lukker bagasjerommet igjen låser det seg ikke men bare legger seg løst. ''Åpen dør'' lampa lyser og lokket åpner seg når jeg kjører over noen fartsdumper. Bør jeg skifte låsen. Bilen er en toyota carina sedan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 du bør sjekke om låsen er smurt og fungerer som den skal gjøre når du åpner (drar i vaieren). lampa som lyser lyser fordi luka åpner seg. Jeg har hatt problem med at lampa lyste i fartsdumper på min carina hatchback selv om luka var igjen, men det var en slitt bryter. Jeg klippa enkelt og greit ledningen og dreit i å ha varsling på bakluka. Men nå er ikke det problemet ditt. Dersom låsen ikke virker som den skal så er det en enkel sak å skifte denne, men sjekk wire, at den har smørning nok slik at det faktisk fungerer. Dersom dette ikke er problemet så dra til huggern å få deg en ny lås å sett i. Dumt å kjøre med åpen bakluke da... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Med tanke på at det er -10 her på skedsmo nå, er det sikkert -15 eller noe i den dur oppi Nes nå, og når samtlige låser på bilen min frøys i dag, så har nok garantert olja/fettet i låsen på bakluka di stivna :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Spray wd-40/crc etc inni låsen å åpne/lukke den noen ganger.. Skal nok funke da.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 ...og overdriv gjerne, fukta og frosten kommer tilbake fort som f... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Du kan prøve å smøre med teflon smørning. Vet ikke hvor en får fatt på det, men vi brukte det på tidligere jobben da vi klargjorde bilene for vintern i smørehallen. Vi sprøyta teflon greier i alle låser - ikke vanlig olje... og unngå låsolje, for dette virker der og da, men lager et hekkan uten like senere. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 det er jo en slags "krok" nedi der som skal gripe rundt den tappen på bakluka, og gå i lås. Jeg har vært ute for at den har gått i lås mens bakluka har vært åpen, og da ligger den og sperrer for bakluka, slik at den ikke lukkes. Prøv å dra/vri på håndtaket når luka er åpen, og se om det går an å åpne noe nedi der. Dårlig forklart men... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Jeg har prøvd å dra kroken ut men luka låser seg fortsatt ikke. Skal forske litt til men hvis ikke det går bytter jeg ut låsen, er vel en grei jobb og jeg får lett tak i billig lås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Nå vet jeg ikke hvordan låsen din ser ut, men har du testa med en skrutrekker å dra den i lås, og se om den faktisk låser? hvis den da ikke låser(eller er ute av funksjon) så har du jo ganske enkelt funnet synderen. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommynes Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Har titta litt oppi der nå og det ser ut som det er en fjær som har skylda. Den holder to metallbiter som holder døra i lås. Skal prøve å bytte ut denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg