magnusboyle Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Hei! Jeg skulle fra Sarpsborg til Oslo tidligere i dag, og etter 20min begynte ladelampa i bilen å lyse. Jeg kjøpte et ekstra batteri og kom meg akkurat til oslo uten å bruke reservebatteriet. MEN! Hva kan dette være? Jeg har prøvd å ruse motoren, og lampa slutter ikke å lyse av den grunn. Det lader jo også helt klart ikke - da batteriet var flatt da jeg parkerte bilen i Oslo. Er det da dynamoen som må byttes? er dette i tilfelle dyrt å gjøre? Setter pris på svar! Bilen er Ford Mondeo Ghia 1994 takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willpower Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Hei Mål spenningen på batteriet med multimeter. Dette er vel vanligvis 12V, men ca 14volt hvis det mottar lading (når bilen er i gang.) Dynamo er sikkert dyrt, men sikkert noen som kan reparere dynamoen mye billigere enn ny hvis det er den da :P Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg