Gå til innhold

Prisforskjell på bruktbil golf v før og etter nyttår.

Ranger emnet


M3NTAL

Anbefalte innlegg

Har solgt min MKIV GTI og planen var å dra til tyskland for å hente en nyere Golf V GT/GTI (05/06) i februar etter eksamensperioden. Men med pengene på bok, som bare venter å bli brukt føler jeg meg som en utålmodig unge før julaften. :drive2

 

Har allerede funnet et lokalt verksted som kan installere chip fra ABT, sote vinduene og lakkere bilen helt ned om det behøves.

 

Er det noen form for prisforskjeller fra før til etter nyttår? Vet ikke helt hvordan dette med listepris fungerer.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt min MKIV GTI og planen var å dra til tyskland for å hente en nyere Golf V GT/GTI (05/06) i februar etter eksamensperioden. Men med pengene på bok, som bare venter å bli brukt føler jeg meg som en utålmodig unge før julaften. :drive2

 

Har allerede funnet et lokalt verksted som kan installere chip fra ABT, sote vinduene og lakkere bilen helt ned om det behøves.

 

Er det noen form for prisforskjeller fra før til etter nyttår? Vet ikke helt hvordan dette med listepris fungerer.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Kort fortalt, Nei!

 

Ved import av bruktbil er det bilens alder som teller, ikke kalender år. Derfor taper du / sparer ingenting på å vente til over nyttår, med mindre du allerede skulle ha funnet en spesiell bil som er under 3 år nå, og blir 3 år over nyttår. Da kan det lønne seg å vente til bilen blir 3 år slik at du sparer noen prosenter i bruksfradrag.

Men det er hvor mange mnd/år fra bilens registreringsdato som teller. Satser for bruksfradrag finner du på http://www.toll.no

 

Det at du allerede har funnet et lokalt verksted som kan fikse ting for deg bør ikke gi deg noe hastverk. De er der den dagen du trenger dem. Hvis ikke er det hauger å lass av andre steder å henvende seg.

 

Det som skjer i Norge for tiden er en nedgangstid i økonomien til folk. Det rammer bilsalget ganske godt. Derfor spekuleres det en del i om bilene kommer til å bli såpass mye billigere i Norge fremover at import fra Tyskland ikke vil lønne seg. Følg derfor med litt på finn.no (o.l) for å se hvordan prismarkedet utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår