Gå til innhold

M3NTAL

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om M3NTAL

  • Bursdag 01/22/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf MKIV GTI
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Student

Contact Methods

  • Bosted
    O-TOWN (Oslo på harry språk)

M3NTAL's Achievements

  1. Tenker på å sette inn Eibach pro-kit på min golf, men bilen er allerede lav fra fabrikken, lurte derfor på om noen som har installert fjærene fra før kunne dele litt info om de. Ble senken virkelig 30mm eller var det mindre? Hvordan er kjørekomfort i forhold til orginale sport fjærer fra fabrikk? Bilen de skal på er en MK6, men siden det er samme ytre specs, og fjærene er de samme på begge modellene spør jeg her der det er mest aktivitet.
  2. Er utenlandsstudent og er i utlandet 9-10 mnd av året. Har kjøpt meg en bil som jeg bruker her for å gjøre storhandel/kjøre til trening/skole om vinteren. Pleier å la bilen stå hos en kompis med garasje om sommeren, men i år har jeg fått et ganske interessant jobbtilbud i ferien. Problemet er bare at jeg kommer til å være avhengig av bil for å komme meg til/fra jobb. Derfor kommer jeg til å kjøre hjem i sommer. (ta en skikkelig roadtrip før jeg vender snuten hjem) Lurer egentlig på hva som skjer om jeg blir stoppet av politiet i sommer, må jeg ha papirer der jeg er meldt som utflyttet fra Norge eller holder det med å vise frem oppholdstillatelse og id-papirer fra studielandet? Kan politiet sjekke om jeg er meldt som utflyttet i etterkant? (hadde spart meg for en del herk om jeg slapp å melde utflytting) Bilen er i mitt navn, jeg har papirer på oppholdstillatelse (må ha det for å ha bilen registrert i mitt navn som utenlandsk student).
  3. Hei. Sett på en MKV GTI til en likandes pris via en bekjent i Tyskland. Bilen er en 2006 modell med 32.000 km på telleren. Da jeg spurte eieren om tidligere feil på bilen nevnte han sprekk i en slange til innsuget på motoren (oversatt fra engelsk; intake manifold) rundt 13.000 km. Denne ble byttet av forhandler under garanti og det skal ikke ha vært noe skade på motoren. Det jeg lurer på da er om hvilke tegn jeg eventuellt burde se etter hvis motoren har tatt noen skade av dette, og hva selve feilen kan ha vært pga (kjent feil fra fabrikk eller tyder det på kjørestil/tukling av motor(styre-enhet)???
  4. Har solgt min MKIV GTI og planen var å dra til tyskland for å hente en nyere Golf V GT/GTI (05/06) i februar etter eksamensperioden. Men med pengene på bok, som bare venter å bli brukt føler jeg meg som en utålmodig unge før julaften. :drive2 Har allerede funnet et lokalt verksted som kan installere chip fra ABT, sote vinduene og lakkere bilen helt ned om det behøves. Er det noen form for prisforskjeller fra før til etter nyttår? Vet ikke helt hvordan dette med listepris fungerer. Noen som kan hjelpe?
  5. Takk for at dere svarte så fort :) Lån er ikke noe problem, har penger spart opp + lønn fra jobbing i sommer. Resterende blir dekket av foreldrene mine. Burde vel legge til at jeg studerer i Polen, bilen skal være noe jeg og dama skal bruke her, derfor jeg vil helst ha en litt nyere bil med tanke på komfort og sikkerhet (mest på grunn av det siste). Hvor mye har du sånn ca i kostnader på bilen i året? Med tanke på service/deler/forsikring?
  6. Har gått rundt og tenkt på bilkjøp i snart et halvt år nå, så først på Golf IV men etter å ha prøvekjørt en A3 1.8T er VW glemt. Greia er at jeg er student, lever på kun stipend og lån. Vil helst ikke kjøpe katta i sekken og måtte bruke altfor mye penger på unødvendige reparasjoner. Har sett litt på Audi 1.8T og lurer på hva slags erfaringer folk har med denne motoren og høye kilometer tall (140-160 000). Hva slags kostnader burde jeg regne med?
  7. Huh? Vel der tenker vi annerledes, tanken med en bil fra tyskland blir jo at det blir færre vedlikeholds kostnader, den kommer for det meste til å stå i garasjen, jeg skal primært bruke den når jeg skal gjøre storhandel en gang i uka og kjøre til skolen på vinteren. Fordel å kunne parkere ved flyplassen når jeg skal hjem til Norge for en langhelg, er ikke alltid Norwegians tider passer med buss og tog. Har du noen tips ang. kjøp i polen da?
  8. Hei, problemet er vel de dårlige veiene i polen, tro meg når jeg sier at de norske veiene er som nylagt asfalt i forhold. En bil som har kjørt 100-125.000 km i tyskland er nok i mye bedre stand enn en som har kjørt like langt i polen. Har sjekket polske biler og, men har faktisk blitt anbefalt av polakker å kjøpe bil i tyskland.
  9. Jeg er for tiden på utkikk etter en Golf IV i tyskland, enten 1.6 eller 1.9tdi, men merker at dieselen er veldig høyt priset så da blir det vel 1.6. Hva burde prisen på en slik som har gått ca 100-125 tusen kilometer koste? Kjøpe hos forhandler eller privatperson? Hvor mye kan man prute på prisene? Visse ting jeg skal være obs på ved kjøp i tyskland? Studerer forresten i Polen, så bilen skal fraktes dit og kanskje få på polske skilter.
  10. Sjekket en 2006 mod 320cdi i usa for rundt 47.000$, da jeg regnet på avgifter på toll.no kom kalkulatoren frem til 511.000 så da vil vel bilen koste litt i overkant av 800.000 ferdig innført i Norge? Det blir vel for billig igjen, har jeg regnet feil på det? Regnet ut etter info jeg fikk fra forhandler. ML320cdi 2980ccl 215hk 2280kg 47.000$
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår