mr_flow90 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Heisann! Har en Toyota Corolla 1990 modell. Er en 1.6xli 4A-FE motor som står i den. Lurte på hva som kan gjøres for å få bilen til å gå bedre eller få litt mere hester i den? Noen som vet om noe som helst?:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elessio Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Hei effektanlegg og luftfilter hjelper jo litt men merker ikke så stor forskjell kanskje litt men lyd vil du få :) eller du kan putte en twin cam 16v motor under panseret :) Siter Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 No er no faktisk en 4A-FE en twin cam 16v motor. Men det går an å sette i en 4A-GE som er twin cam 16v eller 20v med alt fra 123hk til 170hk Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Jepp.. 4A-FE er twin cam, men det er noen som absolutt vil skille og kalle den en dobbel kam til forskjell fra 4A-GE. Forskjellen ligger da i vinkelen mellom ventilene (smal vs bred). Det du kan gjøre som er bolt on er å skaffe deg en 7A-FE og plumpe nedi. Den er på 1.8 liter og har (på papiret) 12-13 hk mer (115).. heller ikke glem hva du vinner i dreiemoment ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Ok. Hvordan vet jeg at jeg har en 4A-FE twin cam da?:p Og hvor kan man få tak i en 4A-GE motor eller en 7A-FE motor, og vet du om eventuelt prisen på en sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 4A-FE har to kamaksler i toppen.. enkelt og greit :) Ikke noe å finne ut av. Du har det :P Det er samme topp på 7A-FE, det er slaglengden som er større på denne motoren. Om du søker på http://www.bruktbildeler.com så finner du nok noen brukte motorer. Alternativt kan du slenge inn en annonse på forumene til bilforumet, tscn eller ts-ogn under "ønskes kjøpt" at du trenger en motor :) Fra 2500,- og way oppover burde vel sånne motorer koste skal jeg tippe litt grovt. Fant to 7A-FE på bruktbildeler med pris mellom 7-8000. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 Er det noen spesielle biler jeg bør se etter som har disse typen motorer da eller? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 IKKE bruk tid på det... Ja, 7a-fe har 115hk. men gjett hvor mangen det er i en 4a-fe... nemlig, 115hk der og. eneste forskjelden er 0,2Liter mer volum som gir pitte litt mer dreiemoment. Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Jeg er enig i at det er sløsing å bruke tid på det. Men vi svarer jo bare på det han spør om. Det er dessverre ikke 115 Hk i hans 4A-FE... bare 103 (motor og motorstyringen er for gammel) ;), men gevinsten er jo ikke stor uansett. Det billigste er oftest å bytte bil. Da er også alt godkjent for bruk på vanlig vei. Kjekt å ha i orden om man skulle være involvert i noe uhell en dag ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 Har faktisk 105 Hk i min bil! Står det på papiret hvertfall:p Men hvilken bil bør jeg se etter som har en sånn motor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 4A-GE finner du i Corolla og Celica fra midten av 80-tallet. 7A-FE finner du i Carina og Celica fra starten/midten av 90-tallet. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 mener det er 7A-FE i corolla 4wd stasjonsvogn fra 96 også. Det er ihvertfall 1,8 og 110/115 HK. Går ikke spesielt bra da. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Fant en motor i dag. Er fra en 1987 MR2, 4AGE. Noen som vet om denne passer i min bil? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 den passer på motor fester , men ikke el nett ( hvis du ikke har peil eller kjenner noen som har peil på el nett på bil , så vil jeg nok ikke anbefale og kjøpe det . kan fort bli dyrere enn det smaker ) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zircon Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 http://www.sandvik-bros.com/index.php?categoryid=11 Alt går....:lol: Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg