Gå til innhold

orginal radio som lever sitt eget liv, slår seg på sjøl! Hjelp!!

Ranger emnet


rogern8888

Anbefalte innlegg

Hei! har akkurat kjøpt meg Opel Vectra B 1.8 cd stv. er veldig fornøy med bilen, men er en ting som plager meg veldig. problemet er at cd spilleren slår seg på selv om bilen står av el tenningen er av. ofte etter en lang stund, vet aldri hvorfor eller når, noen som veit?

 

har prøvd å leite opp noen tråder, men uten hell. er en orginal spiller cdr500. har både orginal kode og alt sånn.

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei

 

Slik er min også...

 

Tør ikke garantere 100%, men jeg mener at det kan være tenningslåsen. Når jeg slår av tenningen så slår av og til også radioen seg av, men det skal den ikke gjøre før du drar nøkkelen ut. Tenningslåsen min blir også veldig treig hvis den blir varm. (Les kjøre i 3 timer med 27 C i kupeen) Klart, min 97mod har snart gått 300000 km, og alt som blir brukt blir også slitt.

 

Du får tenke over om tenningslåsen din har noen "nøkker"...

 

Jeg drar nå nøkkelen veldig bestemt ut av tenningslåsen, i tillegg så tar jeg av panelet på stereoen. Da dundrer det ihvertfall ikke i garasjen om natta...Event. vurder å bytte låsen

 

Som sagt så garanterer jeg ikke, men har 99% tro på at feilen ligger her.

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Opel i Asker, de hadde hørt om det, men henviste til at spilleren måtte repareres.

 

Snakket videre med NSE Philips Servicesenter på Ryen. De mente å ha hørt noe om denne feilen på en serie av Delco CDR500 versjonen (trolig ikke VDO). Det var visstnok noen sensorer i CD-spilleren (!) som var kilde til feilen.

 

Her burde det da eksistere et replacement-program..

Rep var estimert til 800 - 1.000,-

 

Hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller kjøpe deg ny pioneer-spiller med adapter til original fjernkontroll og display, og evt. ramme som passer hvis nødvendig. Da får du en mye bedre spiller, og det koster ikke så mye mer. Jeg hadde aldri i verden fikset en gammel cd-spiller, bortkasta penger :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Men vis jeg bytter til uorginal spiller, så ser jeg at man får kjøpt adapter til rattstyringen, men må jeg også ha en til display? vanskelig å koble sjøl? hvor får jeg kjøpt disse? vurderer å ta ut orginal spilleren å kaste den vegge mellom, den har tatt fra meg mye nattesøvn!!

 

man får kjøpt spillere som man både kan koble til rattstyringen og display ja! sikk inn til en bilradio forhandler og prat med de du! :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis jeg bytter til uorginal spiller, så ser jeg at man får kjøpt adapter til rattstyringen, men må jeg også ha en til display? vanskelig å koble sjøl? hvor får jeg kjøpt disse? vurderer å ta ut orginal spilleren å kaste den vegge mellom, den har tatt fra meg mye nattesøvn!!

 

Ganske sikker på at dette er samme adapter. På opel er det standard ISO-kontakter på spilleren, og en egen kontakt over denne som er til display og fjernstyring. Kjøp pioneer du, du vil ikke angre :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår