Gå til innhold

BMW Power :D

Ranger emnet


Quicksilver

Anbefalte innlegg

Vi vet alle at "tåjåta" maskina funke bra...

Men "Snålblå racing" benka m20 2,5l 12v til 555 hk med orginalt

botten. En værsting turbo med dertil egnet bensin og luft gjennomgang gjør sus`n!!!!! Og d er en motor som ikke er produsert etter 1990/91! Tvile på at nyere greier e nå my dårligere!!!!!

Mange sier (æ veitj itj) at 3,8 m5 motor`n skal værre en opptimal motor å konvertere til turbo! 600 hk = NoP

JUST REAL POWER!! NO TURBO SHIT!!

 

84 mod 320i 2.5 bilcross

88 mod 520ia

96 mod vw passat

84 mod 323i 2.5

83 mod 323i 2.5

x85 mod skropel

x80 mod 320 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMW-323

Vet at den raskeste rwd rekorden er jo en E30. Den har 3.8litern og har henta ut ca 1000-1200hk.

 

Er ikke gjort sååå mye med selve motoren.. Bortsett fra en helvetets svær snelle..

 

raskeste hva da?? BMW med orginal driv og vekt??

 

Snål blå racing hadde vel senket kompen litt vel ;) da har de allerede åpnet motoren.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEFTIG! men det er vel bedre å bygge på BWM motor hvis du skal fort rundt banen (med tanke på vektfordeling). Men nå vet ikke jeg vekten på Supra motorn i forhold til M3 motorn, så jeg skal ikke uttale meg.. Men det her blir jo mye mer show, blir sykt fett å se i fri utfoldelse.

03 Focus RS

x Corsa GSI

x Ducati 748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sammenligne effekt uttak av to turbo motorer når en er orginalt med turbo, og en er uten turbo.

Uten turbo: høy kompression, og da må man frese stempler for senke den. Da blir det mindre gods i stemplene og de blir mindre holdbare. Det vet vel de fleste som har holdt på litt med bil.

Da må man eventuelt komme med kritikk mot motor konstruksjonen. Og versågod kom med kritikk mot motoren som har funnet uttallige priser for beste motor. Og mange mener beste motor noen sinne. Gleder meg til å høre hva som er feil med konstruksjonen;) Men for all del ikke sammenlign de to motorene i orginalstand, når den ene er turbo og den andre ikke.

Jeg sier ikke at supra motoren ikke er en bra motor. Men jeg syntes det blir useriøst av (serlig "Quicksilver" som har sikker kan endel om motor bygging) å sammenligne disse to.

 

Det er jo forresten en svenske (husker ikke hva han heter) som har en 3,8 m5 motor med kun turbo kit og prog. sprut og han har bremset over 800hk.:rolleyes:

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

 

Så du påstår at du kan sette på et single turbo kit på en Orginal M3 motor å bremse over 900hk på hjulene og kjøre lave 10 Sek uten å løfte på toppdeksele?? oki mulig jeg som ikke er godt nok informert ang BMW ;)

 

Tenkte ikke tanken på det en gang nei. må vel sette inn noen lav komp stempler evt! aner ikke hvor mye råde og veiv i BMW motoren tåler, Det er jo som de andre sier her litt teit å si at det liksom er dårlig at du ikke sette vifte på en NA trimma BMW motor.

 

Hvor lenge varer en original supra motor med 900hk? et drag kanskje? Jeg har ikke helt lyst til å tro på dette her før jeg har sett litt flere beviser selv.

 

morsomt at automatkassa i supra er GM da :-).. , Sprakk eksos kammen på 3 steder under montering? :rolleyes:

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke noe feil med BMW motoren.. heller ikke det som blir diskutert her.. les hele tråden..

 

hvorfor bruker han Supra motor i stede for BMW motoren??

"tror vi pratet om orginal BMW mot Supra motor og hvorfor Stian heller har brukt en Supramotor i stede for BMW. mere hk i forhold til hva som må gjøres."

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahha.. du sikter til de som bruker Race kasser, ikke den orginale Toyota kassa altså.. trodde du mente at den orginale kom fra GM.. nei tror nok at race kassene tåler litt mere en de orginale Suprakassene ja ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår