Gå til innhold

Bensintank

Ranger emnet


rstange

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Hvor stor er bensintanken på stratus? Finner ikke noe fornuftig :-)

 

Har hørt 40 + 5 liter reserve, men fylte nettopp 48,6 liter så lurer på om den kan være 55? Lurte på 50, men synes det er rart at bilen gikk så godt med bare 1,4l igjen på tanken? Burde vel sugd litt luft da?

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stole på måleren i min Stratus... Den måler ned til Ca. 1/4 tank så stopper den... :uhhmmwhat?:

 

Jeg har prøvd og finne ut hva som gjør det uten hell...

Men etter jeg har kjørt en stund med måleren på 1/4 så detter den plutselig ned på rødt...

 

Jeg er litt usikker men jeg mener og huske at i Haynes boken min om Stratus så står det at tanken er på 60 liter med reservetank og i instruksjonsboken som følger med bilen husker jeg det står at reservetanken er på 8 liter... Så da blir det Ca. 52L tank + 8L Reservetank :???:

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Mest sansynlig måleren i tanken som slutter å fungere. Har hørt at flere har tatt den ut og gjort den ren så har den funket igjen. Den sitter på bensinpumpen, så det er litt slit å få den ut. Har ikke noe godt svar på hvilken skit som setter seg på den, skulle jo være ganske rensende å ha den i en tank bensin, men har hørt at det skal være mulig å få den til å virke igjen og at de ikke er værre enn måleren i tanken.

 

Ellers for de som lurer så har jeg endelig funnet ut hvor stor tank bilen har. Totalt 61L. 53L tank og 8L reserve.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er kommet på rødt og jeg fyller, blir det ca 35l. Noen ganger 37,38.. men aldri over 40.

 

har vurdert å fylle en kanne bensin og ha i bagasjerommet, og kjøre til bilen stopper. For å sjekke hvor mye som går på den.

 

rstange: du har jo installert sånn cmct (eller hva den het:P ), viser ikke den noe mere nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår