Keyakoo Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Hei! Har noen peiling på hvor jeg kan finne en liten kupevarmer som drives med 12V bilbatteri, via sigarettenner for eksempel? Ser Biltema har slikt, men i nord er det langt til disse sjappene... Helst skulle jeg ha kunnet bestilt noe via nett... Hilsen en som fryser og er lei av nedisede frontruter, og heller ikke har tilgang på veggkontakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Bilxtra, Mekonomen, Torshov osv. har noen pissdårlige kupevifter med varme som du putter i sigarettennern. Men de er ikke verdt bryet det er å kjøre til sjappa en gang. Tankekors: Si at en dugelig vifteovn for å varme opp kupeen er på 1200W. På 12v vil det dra 100 ampere! dvs MYE strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 glem det.. er ikke nok til å tine isskrapa en gang. går dessuten ut i fra at du vil ha en slik vifte for å få det varmere i bilen siden du ikke kjører så langt at du får skikkelig temperatur i kupeen. kjøper du en slik vifte ødelegger du i beste fall dynamoen og batteriet ditt og blir fort endene opp strømløs. (dersom du bruker opp all strømmen dynamoen genererer så vil du tappe batteriet, og det er ikke mye som skal til før batteriet ikke leverer nok strøm til en start når det er kaldt ute) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 haha, en sånn vifte klarer ikke å tømme et batteri og en dynamo da! JA, HVIS den skulle fungert hadde den trekt 100a, men det gjør ikke sånne billigvifter, de trekker kanskje MAKS 5a.. eneste som kan bli ødelagt er sirkinga til sigarettenneren.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keyakoo Skrevet November 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Hahaha, okei, da tror jeg vi heller investerer i et par hansker og en lue... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 eller lang skjøteledning;) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Den til Biltema er totalt ubrukelig. Bruker bare masse strøm og klarer ikke av-ise en frontrute, ei helle ta for dugg. Den er på 200w så den suger nok strøm. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 ajja, suger vel i værste fall 14a da, så det går sikkert greit :P Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 ajja, suger vel i værste fall 14a da, så det går sikkert greit :P 16,6A ja, spiser sikringer... Jeg har ikke sagt det ikke går greit, jeg skjønner bare ikke vitsen i og la noe som ikke virker bruke så mye strøm. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 der vil jg si skjøteledning er mest fristende alternativ.. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg