Gå til innhold

Opel Kadett "dauer ut " Diagnose/kotroll lapme lyser !

Ranger emnet


Skaret

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skifta plugger på bilen, og starta den, og den starta fort og den gikk fint , men etter en stund begynnte den å fjuske å daue ut igjenn, men når jeg skrudde av bensinfilteret for at jeg skulle bytte filter, så når jeg snudde på filteret for å se hvilken farge det var på den så var den rød/brun :P Er sikkert rust nede i tanken , har stått i 3 år med lite bensin. Kan dette være årsaken tro ? Må jeg ha ny tank ?

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ut tanken og sjekk denne, er sikkert mye rust i den hvis den har stått i tre år med lite bensin.

da blir det fort kondens ved temperatur forskjeller, og kondens vil begynne å ruste i tanken.

jeg ville begynt med å rense tanken for så å fylle den minst halvfull med bensin.

 

Bytt verftall bensin filter ,rens gjerne bensinrørene for gammel bensin med dritt i seg.

Kan være lurt å rense bensinpumpen også, denne akn stoppe hvis det kommer for mye dritt inn i den sammen med bensinen.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ut tanken og sjekk denne, er sikkert mye rust i den hvis den har stått i tre år med lite bensin.

da blir det fort kondens ved temperatur forskjeller, og kondens vil begynne å ruste i tanken.

jeg ville begynt med å rense tanken for så å fylle den minst halvfull med bensin.

 

Bytt verftall bensin filter ,rens gjerne bensinrørene for gammel bensin med dritt i seg.

Kan være lurt å rense bensinpumpen også, denne akn stoppe hvis det kommer for mye dritt inn i den sammen med bensinen.

 

Men om det er rust inne i tanken, tror du den kommer til å bli ren i det heletatt ? er den brukelig ? Hva skal jeg rense den med ? Bensin ? :P Nytt bensinfilter har jeg så det skal jeg bytte :) Skal ut med tanken i morgen tenker jeg ! Men kan det være dette som har gjort til at den stopper ? :)

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den dør ut kan være pga manglende bensin tilførsell, og ja det kan komme pga mye dritt i bensinen.

 

tøm den for all bensin og la den tørke et par dager også blåser du den rein før du skyller den med litt bensin.

 

kan sikkert være greit å bytte filter litt ofte i starten, vil anbefalle et slik du kan se om det blir møkete fremme i motor rommet.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den dør ut kan være pga manglende bensin tilførsell, og ja det kan komme pga mye dritt i bensinen.

 

tøm den for all bensin og la den tørke et par dager også blåser du den rein før du skyller den med litt bensin.

 

kan sikkert være greit å bytte filter litt ofte i starten, vil anbefalle et slik du kan se om det blir møkete fremme i motor rommet.

 

Men da skal jeg prøve det jeg :) Tror nesten det er det som er feilen :) Tusen takk for hjelpa !

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli på tide ? hvorfor det ?

Er jo jeg selv som bestemmer det ;)

 

For all del, men når du maser om hjelp bør du jo som et minimum teste ut det folk foreslår. Hvis du vil bytte ting på måfå, fremfor å få en god indikasjon på hva det kan være ved å blinke ut koder, så værsågod.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, men når du maser om hjelp bør du jo som et minimum teste ut det folk foreslår. Hvis du vil bytte ting på måfå, fremfor å få en god indikasjon på hva det kan være ved å blinke ut koder, så værsågod.

 

 

Noen sier at det går greit og kjøre med den lampa, og noen ikke !

Er takknemmelig for det såklart ! Jeg har faktisk ikke bilen hjemme, så jeg er der å skrur kun i helgene ! Og er ikke der hver helg jeg heller :P ! Og jeg er bare 17 så jeg kjører ikke med bilen, den står bare inne i garasjen !

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Lenge siden denne tråden har vert i bruk, og du har sikker fått bilen ut av garasjen og har lov til å bruke den... Eg har lest gjennom tråden fordi eg har en Kadett E 1,6I GL 1990 mod. med lignende problem som du hadde. Lure på om du fann det ut til slutt? Var det rusk i bensinen? Da eg hadde dette problemet skifta eg plugger og pluggkabler og problemet var borte, men har no komt tilbake. Det gule lyset blinker uregelmessig - motoren går ujevnt, vil stoppe eller ruser seg opp i turtall når eg kjører. Veldig iriterende... Verkstedet seier det kan vere feil med motorstyringsboksen - ny boks koster ca 5400 + mva. Litt usikker på kva eg skal gjere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår