Jonte Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by headdead kjøper på onsdag håper jeg, ja det er den bilen? vil du fortelle litt om hva du har gjort med den? er det orginale dempere/fjærer? noe en må være spesielt ops på? Her er info! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by moldestuket Den gikk jævli godt ja !! Bra trykk i den. Vet du hvor den går hen nå ? Gjør desverre ikke det... vet at clutchen gikk til han som kjøpte den.... og han reiv av dekoren på siden. Hadde jeg vist det skulle jeg kjøpt den tilbake hvis den hadde vært i samme stand :) Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Den infoen er veldig gammel og stemmer ikke lengre. Da jeg solgt bilen var den utstyrt følgende: Org. lakk quartsmet.(sjelden farge ikke solgt i norge) Karoseri urørt og orginalt Motor: 1.5 bar mapsensor fra Audi S4 RS-lader m/65mm ladehjul 1.25bar ladretrykk Bahnbrenner asymetrisk 260/268 kam og justerbart kamdrev 3.5 bar bensintrykksregulator (porshe 944 type) Bahnbrenner stage 4 chip jiro-valve JT-grenrør med skreddersydd 2.5 eksos og 2x3" enderør Termostater med lavere settpunkt Greenfilter konfilter Oppgradert oljepumpe Understell org bortsett fra polyforinger hele veien rundt Oppgraderte bremser hele veien rundt Bremset 220hk/330Nm på rullende landevei Bilen er verdt hver krone den står til salgs for! Tror den er tunet endel ned siden da. Med bla 70mm ladehjul, men lader fortsatt 1bar, så potensialet er der Største problemet med bilen er at motorfestene ikke er sterke nok. EB Originally posted by Jonte Her er info! Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet Desember 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 skal det bare stå "vw golf gti" i vognkortet på en g60? eller skal det stå: "vw golf gti g60" Hvis det bare står:"vw golf gti" og det er en g60, betyr det at den ikke er godkjent som g60? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by headdead skal det bare stå "vw golf gti" i vognkortet på en g60? eller skal det stå: "vw golf gti g60" Hvis det bare står:"vw golf gti" og det er en g60, betyr det at den ikke er godkjent som g60? dersom den er ombygget står det i en egen linje/er nederst på vognkortet.... står de kun gti og ikke riktig kw antall på effekt så er den ikke godkjent ombygget Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by headdead skal det bare stå "vw golf gti" i vognkortet på en g60? eller skal det stå: "vw golf gti g60" Hvis det bare står:"vw golf gti" og det er en g60, betyr det at den ikke er godkjent som g60? sitter og ser i vognkortet til min gamle, og der står det bare Golf Gti 19E og det står 118kw, og den var org G60, ikke ombygd Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Desember 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2003 Kjøpte du bilen? Fortsatt intr. i papirene på motoren? Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 ja, jeg kjøpte bilen for en uke siden. fortsatt veldig interressert!!! Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hey du. om denne er loddet eller den montert løst??. har vert og kikka lenge på dette, men ingen har kunnet gitt mg et skikkeligt svar:rolleyes: Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Den ble så vidt jeg husker loddet inn i boksen for motorstyringen. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Har nå hatt denne golfen et halvt års tid nå så jeg tenkte jeg kunne legge ut noen bilder etter at jeg fikk dytta på noen nye felger, det er SMC O felger 17", med falken 205/40 dekk. Lekte meg litt på rudskogen tidligere i sommer, sinnsykt fett. jeg har også spandert på et sett med Inter Alloy coilovere så nå er den stiv, lav og fin. Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Godt å se gamle bilen igjen. Ser ut som om den har blitt tatt godt vare på:) Har det blitt gjort noe med motoren på den i det siste? Ellers noe som har blitt gjort med den, bortsett fra det sinnsykt latterlige ryggekameraet......? Hvem trenger noe slikt på en Golf? Keep up the good work! Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 tro meg, det ryggekameraet er ikke der lenger, ville ikke ha det med da jeg kjøpte bilen. det var en VELDIG liten sprekk på slangen mellom g-laderen og intercooleren helt fra jeg fikk bilen som endte i at bilen gikk som en dass. da jeg fikk bytta slange gikk den bedre enn aldrig før, lader over 1 bar. men så i mai så røyk g-ladern. kjipt, men det måtte fixes, så nå er den nyoverhalt. Skal ha den på eu-kontroll neste uke, er litt nervøs for bremsene. skivene er veldig slitt. i dag bytta jeg hjullager, bærekule og yttre endeledd på venstre sida forran. utrolig å fast og fin den ble å kjøre. bytter på høyre sida i morra. må si jeg virkelig har lyst til å begynne å bygge motor. har du peil på hvor mye trykk denne motoren tåler. har planer om å konvertere til turbo. har hørt at motorn ikke tåler mer enn 1.4 bar før du må bytte topppakning. Det jeg ahr lyst til å gjøre(ikke alltid virkelighet) er å borre opp til 2 liter, kjøpe smidde mahle stempler, h-profils råder, langslagsveiv fra en 1.8td så motoren tåler litt. få portet en 16v topp og konverteringskit får man fra bahnbrenner. til slutt et datasprut. håper på oppunder 300 hk. Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Det du kan gjøre, som jeg holder på med på min golf 1, er å borre og sette i s2 stempler/staker, og et 16v lokk. Det skulle holde en del. Skal du begynne med langslag veiv og greier, er det like greit å begynne motorbygge på en 9A motor(tror det var den med den type veiv) og ta det der ifra. Husker den ladet 1.25 bar da jeg hadde den:) Gikk greit da. Men hadde store problemer med å få kassen til å holde. Byttet kasse tre ganger. Så en pelequin diff eller tilsvarene er et must. Og oppgraderte motorfester! Da jeg hadde den røk de hele tiden. Men et tips, sjekk ebay, ser selges med jevne mellomrom ferdige turbomotorer til en vettug penge. Kan være en del å spare der. Selv om du åpner den for å sjekke at alt er som det skal, koster det gjerne ikke så mye som å bygge selv. Lykke til:) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Noen som vet om hvor man kan få tak i en Quaife eller Peloquin diffsperre til golf i Norge. Noen som eventuelt har installert dette før eller som har litt peil? Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.