Gå til innhold

g60

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge du beholder g-laderen så får du ikke noe særlig over 200Hk, Chip + reimhjul gir ca 190HK, så kommer kam, porting osv...

Dersom du bygger om til Turbo så kan du kjøre ca 1,4bar trykk, ved ca 1,5 så må du bytte topppakning. Dette er vistnok pga at topplokks boltene strekker seg, så med ARP bolter vil jeg tro at du kan lade enda mere.

Skal du ha så mye effekt så er det nok bedre å bytte til 16v motor med annen innmat...

 

Bygger selv motor med G60 innmat og turbo satser på ca 230 Hk, det vil ikke motoren ta noen skade av.

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vw golf gti 16v G60 for hånda, det er skiftet til en kvassere kam, RS lader og byttet til 70mm ladehjul og SLS chip. eieren sier det skal være ca. 200-210hk. er det noen som kan bekrefte dette, noen som har bremset bil med lignende oppsett?

 

hvor menge hk kan en slik motor tåle? 250hk++???

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke orginal golf 16v g60 på 210hk da?

 

Ombygd denna da?

 

hvor mye tåler digifanten på g60 da?

 

Holder på å bygge turbo og satser på litt over 200hk en plass..

Er holbart på litt over en bar i ladetrykk?

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote:"er ikke orginal golf 16v g60 på 210hk da?"

Nei, orginal g60 er på 160 hk.

Man kan få 85hk med et steg 6 trim kit, men spørsmålet er om motoren tåler dette???

 

Som sagt:

Jeg har en vw golf gti 16v G60 for hånda, det er skiftet til en kvassere kam, RS lader og byttet til 70mm ladehjul og SLS chip. eieren sier det skal være ca. 200-210hk. er det noen som kan bekrefte dette, noen som har bremset bil med lignende oppsett?

hvor mange hk kan en slik motor tåle? 250hk++???

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en Golf G60 med rslader, chip, bens.trykksreg., konfilter, bredere hjul, dr.shrick kam, supersprint grenrør og effektanlegg+++ som ladet ca. 1,2-1,3 bar...

 

denne skulle yte ca. 210-220 hk :)

 

gikk noe jævlig iallefall... veldig morsom bil

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1GTI

Så lenge du beholder g-laderen så får du ikke noe særlig over 200Hk, Chip + reimhjul gir ca 190HK, så kommer kam, porting osv...

 

JD Engineering har både 300 hk og 270 hk kit til 8v G60. G60 blokken tåler mer enn det g-laderen noen sinne klarer å levere.

 

Digifant får problemer med å styre dysene når du kommer opp i over 450cc dyser, dvs rundt 345-350 hk med 3,5 bar bensintrykk

 

Jabbasport har mappet en Digifant med 441 dyser og 4 bar bensintrykk til 342 hk ved 1,35 bar ladetrykk. Dette var dog en 16v Turbo med IHI turbo

 

headdead: er du sikker på at det er 16v? VW Motorsport bygde bare 72 eller 73 av disse motorene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by headdead

Quote:"er ikke orginal golf 16v g60 på 210hk da?"

Nei, orginal g60 er på 160 hk.

Man kan få 85hk med et steg 6 trim kit, men spørsmålet er om motoren tåler dette???

 

Som sagt:

Jeg har en vw golf gti 16v G60 for hånda, det er skiftet til en kvassere kam, RS lader og byttet til 70mm ladehjul og SLS chip. eieren sier det skal være ca. 200-210hk. er det noen som kan bekrefte dette, noen som har bremset bil med lignende oppsett?

hvor mange hk kan en slik motor tåle? 250hk++???

 

 

tja.. orginal 16v g60 HAR 210 HK ja.. sjøl om du her sier noe anna..hehe.. g60 limited motoren det. og dem er sjeldne.. så er vel heller en 8v du har fått tak i tenker jeg.. eller en ombygd motor av noe slag :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger sier den heter limited edition one. kan være han lyver for den saks skyld. vet du noe mer om denne modellen, utenom at det er fullt recaro interriør?

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som heter edition one. er vel den det er snakk om helst.. den har recaro interiør.. men ikke 16v g60 motor..

 

limited editon g60 'n derimot har små fangere og litt diverse.. laget i ca 70 eksemplarer.. 4x4 210 hk blå lister på støtfangerene.. slike ting..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dette nok ikke 16v nei, for denne har bare forhjulstrekk og blå lister har den heller ikke. Har du noen formening om edition one?

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår