Gå til innhold

Krasjet min audi s6 4.2 :(

Ranger emnet


twogees

Anbefalte innlegg

Sånn kan det gå!

n638695485_5006657_176.jpg

 

n638695485_5006658_467.jpg

 

n638695485_5006659_763.jpg

Jeg klarte meg bra da :) selv om det ser litt mer dramatisk ut her :P

 

Mista lappen rutinemessig :(

 

 

kjørte vel ikke så veldig fort, men nok til at jeg kjørte ut.

Det som skjedde var at jeg skulle rette opp bilen ved å gi forsiktig gass men da hugg bilen tak i 2. gir og plutselig fikk dekkene asfaltgrep... noe som resulterte i et kraftig byks fremover og rett i brostenkanten ved veien, bilen spratt opp og oppå autoværnet... gled over i ca 30 kmt og stoppet rett etter.

 

Jeg fikk høre at vegvesenet var der oppe i en time etterpå å målte friksjon med en sånn spesial bil.

 

Ringte til politiet i sted, de sier at jeg får et svar på mandag om når jeg får igjen lappen.

 

Man kan jo lure på hvorfor jeg fikk sladd, og det er fordi jeg kjørte forbi en lastebil (tungtransport som kjørte sakte) ca 400 meter før rundkjøringen, men han ga på da han så meg slik at jeg måtte ta et valg om jeg skulle gi meg eller fortsette. jeg valgte å fortsette da jeg var nesten forbi alt, men så kommer det en bil i mot, lastebilen fortsetter å akse og for å hindre front mot front måtte jeg gi på litt. ca 70 hadde jeg vel maks... det gikk veldig bra, og da jeg begynte å bremse før rundkjøringen så var det så glatt at jeg klarte ikke å bremse bilen mer enn ned til ca 35 før rundkjøringen som er ganske liten... også fikk jeg en liten sladd, skulle rette opp med å gi forsiktig gass, men bilen giret ned og spratt opp på 6000 rpm og før jeg rakk å reagere på det tok hjula tak i asfalten og ga en syk aks rett frem og inn i autoværnet.

 

Men det var faktisk denne lastebilsjaføren som ringte politiet, jeg vet ikke hvordan forklaring han hadde til politiet. Jeg tror det var han hvertfall

 

Jeg bare håper skadene på bilen ikke er sinnsykt ille, motoren er hel så langt jeg kunne se bortsett fra radiatoren, men hjula ble trykket noen cm bakover sikkert forstillingen osv. Men om bilen ble skjev eller ikke vet jeg ikke. Airbagger å slik utløste seg ikke så det var ikke så veldig hard krasj... den brettet seg mer over autoværnet.

 

Men hva forsikringselskapet sier vet jeg ikke, regner med at politi og forsikringselskapene snakker sammen.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre forbi en lastebil 400 meter før en rundkjøring? hehe.. jaja, hadde vel heller ventet.. men får håpe bilen blir hel igjen. stilig bil..

 

JA, i etterpå klokskapen kan man godt si det :) men sikten var grei i forhold til farten på den lastebilen (ca 40) s6 spretter jo raskt forbi en slik, men desverre ha han bånn gass når jeg var ved førerhuset... og da tok det jo litt lenger tid, sukk...

 

Men jeg er like hel.. så dette får gå som det går vdr forsikring osv.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er hel :) Synd med bilen..

 

uff ja... stakkars bilen da :(

 

Hva tror dere om skadene?? sånn ved første øyekast? motoren gikk normalt uten ulyder etter krasjen, men radiatoren var lekk. og hjulene er trykket litt bak på fremhjula. er det noe håp i å få rettet opp denne bilen igjen?

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett verre :) Så jeg tror det går fint an å rette opp dette. Men jeg har ikke noe grunnlag til å si noe om bilskade da.. :)

 

har hørt at understell er ganske mykt på audi... den gikk veldig greit over autoværnet... var ikke så veldig mye krefter der... skaden på hjulene kom fordi jeg sto på bremsen da jeg traff brosttein kanten... noen få cm høy...

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Det river vel fort med seg noen kroner om man skal ha ny forstilling, radiator, lykter, fanger, div slanger og rør, kanskje bunnpanne, felg/dekk, kanaler og gulv fikk sikkert noen skader, eksosanlegg osv osv..

 

Hvis man først begynner å ramse opp allt som kan ha blitt skadet ved et sånt lite uhell, og i tillegg skal ha allt byttet i nye originaldeler og allt arbeidet gjort på verksted. Pluss at det er en S6 det er snakk om..

 

Ja da tviler jeg ikke på at 2hundre tusen flyr kjappt unna..

 

Nå vet ikke jeg noe om hvor omfattende skadene på denne bilen egentlig var, men utifra den prisen så kan man jo gjette seg litt fram da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår