Gå til innhold

Kjøp av s6 2.2tq

Ranger emnet


dalheim

Anbefalte innlegg

- Sjekk forsikringspriser FØR du handler. Du kan få tidenes sjokk..

 

- Sjekk tilstand på bremser (skiver, klosser,calippere, glidere). Tung automatgearet bil m/mye motor bruker mye bremser.

 

- Sjekk foringer i stabstag foran, bærearmer foran og bak, camberstag bak. Er ikke dyrt å fikse hvis du kan gjøre det selv.

 

- Lekkasjer og skader fra motor og drivverk. Bilene er som regel hardt brukt - sjekk at den ikke har slått nedi og ødelagt noe vitalt. (bunnpanne, automat-bunnpanne, eksos osv.

 

- Servopumpe. På den km.stand vil jeg tippe den er byttet tidligere, hvis ikke er dte stor sjangs for at den ryker. Koster 8-9 lapper å skifte på merkeverksted.

 

- Sjekk for sprekker i drivakselmansjetter. Er enkelt og billig å skifte, men akslingene og leddene er dyre hvis en ødelagt mansjett får gå for lenge.

 

- Turbobil = sjekk for slark i turbo (turbinen) og evt hva slags chip som sitter i. ;)

 

Eller så er motor og drivverk særdeles holdbart, rust er det neppe på en helgalvanisert bil, med unntak av bakluken av en eller annen grunn (dårlig drenering av fuktighet ?)

 

Nydelig bil og prisen din er "ok" såfremt den ikke ser ut som et takras. :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

- Sjekk forsikringspriser FØR du handler. Du kan få tidenes sjokk..

 

- Sjekk tilstand på bremser (skiver, klosser,calippere, glidere). Tung automatgearet bil m/mye motor bruker mye bremser.

 

- Sjekk foringer i stabstag foran, bærearmer foran og bak, camberstag bak. Er ikke dyrt å fikse hvis du kan gjøre det selv.

 

- Lekkasjer og skader fra motor og drivverk. Bilene er som regel hardt brukt - sjekk at den ikke har slått nedi og ødelagt noe vitalt. (bunnpanne, automat-bunnpanne, eksos osv.

 

- Servopumpe. På den km.stand vil jeg tippe den er byttet tidligere, hvis ikke er dte stor sjangs for at den ryker. Koster 8-9 lapper å skifte på merkeverksted.

 

- Sjekk for sprekker i drivakselmansjetter. Er enkelt og billig å skifte, men akslingene og leddene er dyre hvis en ødelagt mansjett får gå for lenge.

 

- Turbobil = sjekk for slark i turbo (turbinen) og evt hva slags chip som sitter i. ;)

 

Eller så er motor og drivverk særdeles holdbart, rust er det neppe på en helgalvanisert bil, med unntak av bakluken av en eller annen grunn (dårlig drenering av fuktighet ?)

 

Nydelig bil og prisen din er "ok" såfremt den ikke ser ut som et takras. :)

 

Veldig bra kjøpeguide/sjekkliste det der. Se på dører og sånt og da, at de har fin passform og er lett å åpne og lukke, kjenn om det er kjempeslark i drivaksler og kanskje, det vil alltid være litt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår