Gå til innhold

1,7D Kva er skiftintervall på reg.reim? Erfaringer?

Ranger emnet


SkeKri

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å kjøpe en -94 mod 1,7D.

Er det noen her som veit kva skiftintervallet for reg. reima er?

Bilen er gått vel 290'km.

Noko anna som bør skiftes samtidig? Vannpumpe?

 

Noen erfaringer? Problemmotor?

Er nok ingen reserbil , men til og fra jobb er det ikkje så nøye...

 

Håper på kjappt svar for vi skal sjå på/ kjøpe bilen i morgon, 27.nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifte intervall kan variere i km fra bil til bil.

Men bør byttes uansett etter 5 år, pga. klima.

 

Er det slark og lekkasje fra vannpumpe, bytt. Hvis ikke så trenger du ikke..

 

Hei, og takker...

 

Dette visste eg for så vidt, men er det snakk om 60.000 eller 120.000km intervall på denne motoren? Så lenge vi ikkje veit når det var gjort sist, så bør det vel gjerast uansett da men...

 

Tolker det til at da er ikkje vannpumpa drevet av reg. reima?

 

Håper nokon kan utdype...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva intervallene på diselmotorene er, men typisk for bensinmotorene til Opel frem til 2000-2001, så var intervallet 60 000km. På vår 03mod er et 90 000, skiftet i intervalle skjedde en gang mellom 2000 og 2003. Bytt både reg og vannpumpe + strammehjul, like greit å t på en gang, så er du sikker på at det er i orden.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva intervallene på diselmotorene er, men typisk for bensinmotorene til Opel frem til 2000-2001, så var intervallet 60 000km. På vår 03mod er et 90 000, skiftet i intervalle skjedde en gang mellom 2000 og 2003. Bytt både reg og vannpumpe + strammehjul, like greit å t på en gang, så er du sikker på at det er i orden.

 

Takker!

Vi får sjå kva det blir til.

Har muligens funnet en annen diesel som virker litt meir intressant. Visste at den ikkje var en reser, men 105Nm var mindre enn eg trudde....

 

Takk for hjelpa folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så himla troverdig da, uten å oppgi hvor du har infoen din fra? For min del høres det du sier ut som ren svada... Opel har ALDRI hatt så lange intervaller på bilene sine som du oppgir, først i de senere år har Opel øket intervallene sine. Jeg vet at andre merker har 120tkm intervall på sine biler, men dette gjelder IKKE Opel. At vannpumpa går på vifteremma? Gjorde det vondt da du datt ned fra Månen? Du er historisk dum med den uttalelsen, så du får nok sjekke "fasiten" din før DU uttaler deg..

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe da på merkeverkstedet opel så vett hva eg preike om.dessuten er det izuzu maskin kje opel

 

Sant det, de hadde Izuzu i dem den gangen =)

 

Motordal: Som du selv sier er det utrolig dumt med bedrivitere som slenger rundt seg med villedende info. Men så skriver du her at motoren er en isuzu ?? Hvordan kan du vite dette ?

 

Kjenner du trådstarter og bilen hans ??

 

A.K: De hadde også opel-motor i dem den gangen ;)

 

Edit.. SkeKri: Vil tro du har en opelmotor, IKKE isuzu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? For to uker siden var jeg hos Opel og henta "handlevogna" etter storservice m/regbytte, og slo av en prat med folka der, om løst og fast rundt Opel. Det kom da frem fra en ansatt at nettopp 1.7D fra de årgangene det her er snakk om her, er fra Izuzu. Om noen vet hva de prater om, så BURDE jo liksom DE vite hva de snakker om da..(?) =) Samtidig virker det jo som om du, Marulk, med de definisjonene du gir på motorene, har rett i det du sier. Kan jo hende vi diskuterer dette nytteløst, siden trådstarter har funnet en annen potensiell bil, men hadde vært greit å vite lell da =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår