Gå til innhold

Sikring/El-problemer.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjelden man kan måle mer enn 10A med multimeter, bare å prøve, ryker bare en sikring inni multimeteret.

Blir sikringen alltid svidd i samme enden?

 

Tror dette er så enkelt som at det er mye lort/belegg i den ene enden av sikringsholderen, ta ett sandpapir og puss reint der, sprøy på litt kontaktspray og prøv igjen

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden man kan måle mer enn 10A med multimeter, bare å prøve, ryker bare en sikring inni multimeteret.

Blir sikringen alltid svidd i samme enden?

 

Tror dette er så enkelt som at det er mye lort/belegg i den ene enden av sikringsholderen, ta ett sandpapir og puss reint der, sprøy på litt kontaktspray og prøv igjen

 

en sikkring smelter vel ikke av dårlig kontakt?

Det står på multimeteret hvor mye du kan måle med det.

 

men vis du putter i en lite sikkring? smelter den eller ryker den da?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett om den smelter på samme ende hver gang, men har smelta 3-4-5 sikringer nå i det siste.. Skal pusse vekk dritt å måle ampere i morgen..

 

 

Har prøvd med den minste sikringen av den typen.. Usikker på om det er 4 eller 8 amp.. Den smelta den også.. Ingen ryker..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst faen blir det varmt da, når masse strøm skal forbi en hindring så blir det utvikla mye varme, er jo slik en varmeovn fungerer på sett og vis.

 

det går jo ikke strøm igjenom når det ikke er kontakt? det vil jo få samme funksjon som en bryter da? blir bryteren varm når den er av da?

 

Kanskje jeg plukker bær?:S

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen virker til den smelter og blir for kort, altså det går strøm gjennom den, så du er rimelig på bærtur.

En bryter som er overbelasta så det er svidde kontaktpunkter, men strømmen går i mellom, vil det være spenningsfall over og varmegang.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår