volvo140lover Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 hehe sorry, jeg ga deg litt feil info:P du kobler ampermeteret der hvor sikkringa sitter, sånn at kretsen er aktiv via ampermeter! isteden for sikkringa Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Ja, fant ut av det jeg også.. Skal ut å måle om ikke lenge.. Men hva skal jeg stille multimeteret på? Innen ampereområdet altså..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Fikk ikke tid å måle idag.. Men tok bilde av sikringa ihvertfall.. Her er dem: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hvor mange ampere burde det være over sikringa forresten? Med tanke på at sikringa ikke ryker, men smelter burde det jo være ca 16amp? Ellernoe.. ? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 under 16 amp ved belastning. er ikke sikker på hvor mange amp det er der, men at sikkringa er på 16 amp betyr at sikkringa ryker ved 16 amp eller mere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Sjelden man kan måle mer enn 10A med multimeter, bare å prøve, ryker bare en sikring inni multimeteret. Blir sikringen alltid svidd i samme enden? Tror dette er så enkelt som at det er mye lort/belegg i den ene enden av sikringsholderen, ta ett sandpapir og puss reint der, sprøy på litt kontaktspray og prøv igjen Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Sjelden man kan måle mer enn 10A med multimeter, bare å prøve, ryker bare en sikring inni multimeteret.Blir sikringen alltid svidd i samme enden? Tror dette er så enkelt som at det er mye lort/belegg i den ene enden av sikringsholderen, ta ett sandpapir og puss reint der, sprøy på litt kontaktspray og prøv igjen en sikkring smelter vel ikke av dårlig kontakt? Det står på multimeteret hvor mye du kan måle med det. men vis du putter i en lite sikkring? smelter den eller ryker den da? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Visst faen blir det varmt da, når masse strøm skal forbi en hindring så blir det utvikla mye varme, er jo slik en varmeovn fungerer på sett og vis. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Har ikke sett om den smelter på samme ende hver gang, men har smelta 3-4-5 sikringer nå i det siste.. Skal pusse vekk dritt å måle ampere i morgen.. Har prøvd med den minste sikringen av den typen.. Usikker på om det er 4 eller 8 amp.. Den smelta den også.. Ingen ryker.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Visst faen blir det varmt da, når masse strøm skal forbi en hindring så blir det utvikla mye varme, er jo slik en varmeovn fungerer på sett og vis. det går jo ikke strøm igjenom når det ikke er kontakt? det vil jo få samme funksjon som en bryter da? blir bryteren varm når den er av da? Kanskje jeg plukker bær?:S Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Sikringen virker til den smelter og blir for kort, altså det går strøm gjennom den, så du er rimelig på bærtur. En bryter som er overbelasta så det er svidde kontaktpunkter, men strømmen går i mellom, vil det være spenningsfall over og varmegang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br3mbo Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Jeg satser på jordings feil, siden, man må alltdi sjekke om jordingen sitter på rett plass, spiller en stor rolle, hvertfall på brytere til diverse! Men kan jo så klart være at den får for mye strøm, men at sikringa ikke reagerer på det! Siter Mazda 323 LX 94" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 ikke alle multimeter tåler like mye ampere. sett multimeteret på den høyeste amperemuligheten for dc (på mitt biltema multimeter 10A) og flytt den røde ledningen dit det står 10A istedet for der det står v/ohm/ma alså, mitt blir vel for lite Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 er det ikke itt irr på kontaktpunktene i sikringsholedern da? spray på litt 5-65 å se om det blir noe forskjell:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 ikke alle multimeter tåler like mye ampere. sett multimeteret på den høyeste amperemuligheten for dc (på mitt biltema multimeter 10A) og flytt den røde ledningen dit det står 10A istedet for der det står v/ohm/ma alså, mitt blir vel for lite får 20A på teman Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg