Gå til innhold

Alexander Prøver å lære speilrefleks(trenger hjelp)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei

 

har kjøpt meg et canon 1000d som jeg tenkte jeg skulle starte med.. så trenger masse tips av dere andre.

 

vi kan starte med, åssen får man med himmelen å bilen uten at bilen blir mørk eller at himmelen blir overlys?

volv11212121239.jpg

 

 

La meg si det sånn, dette er andre gang jeg bruker et slikt kamera;D

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet en dritt om dette ville jeg tror jeg brukt blitz her.. Skal du ta bilder mot sol. eller mot noe som det er mye bakgrunns lys på så burde du bruke blitz..

i verstefall får du du leke deg litt med Instillingene på lukkertid og iso

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1: Når du begynner, RTFM (Read the f**** manual) før du spør etter ting du finner der som feks ISO ;)

 

Punkt 2: Du trenger ikke bruke HDR teknikk for å få med skyene, du kan like gjerne dobbeleksponere. Det vil si at du tar to biler med ulik eksponering og legger disse sammen i PS eller annet redigeringsprogram, og fjerner området du ikke vil ha med.

 

Som DRFT-R sier her at dersom du skal ta bilde med sollyset motkameraet må du kjøre på med litt motlys i form av blitz eller annen lyskilde.

 

Punkt 3: Det finnes MANGE sider med tutorials for rammer i PS, bare å google litt. Som feks her.

http://www.oljalyn.com/slauk / www.98super.no / http://www.slauk.deviantart.com

FOTO AV DIN BIL? Send meg en PM/ Mail, så gjør vi kanskje en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår