Dirty Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Hei noen som har hørt om en golf iv gti med twin eller bi-turbo? tanken har streifet meg men finner ikke noe sælig info om det. hva som brude byttes gjøres for og få dette til å holde. mvh tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 teorien blir vel som om du skulle custombygge en enkelt turbo. Men, det er vel de færreste som velger å bruke 2 sylindre til å drive en turbo, og med de greie kulelagerturboene som finnes på markedet i dag er det vel så enkelt og plassbesparende å bygge singelturbo. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 okei, høres logist ut egentlig. syns bare dettar litt tid før golfen reagerer, turboen slår ikke inn før 3000rpm kunne godt tenkt meg et stykke før. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 "God gave us Turbo lag to give the V8 Suckers a slight chance..!" Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 hva slags turbo har du nå da? På orginalturboen er jo lag så og si ikke eksisterende Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 har atp stage 2 sett turboen heter: Garrett/Honeywell GT25/T28 Turbocharger Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hva slags software har du? Synes det hørtes litt seint ut, en GT3071 kommer jo ikke mange hundre rpm senere. Men GT25/T28 høres jo ikke ut som at det er ball bearing http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-117&Category_Code=VVWTK Er nok noen hundre rpm å hente i spool ved å velge en turbo med BB og en manifold med bedre flow en den du har Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 er det kittet der ja, hele lista. ATP Stage 2 Kit ATP 3" Fremre Eksosrør (http://www.atpturbo.com) ECS Tuning 3" Katalysator VR6 Luftmassemålerhus (http://www.ecstuning.com) Tyrolsport Just.Bensintrykkregulator Tyrolsport Bensinpumpe (http://www.tyrolsport.com) Delphi Dyser 440cc/min MTM Chip Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 VR6 Luftmassemålerhus (http://www.ecstuning.com) Tyrolsport Just.Bensintrykkregulator Tyrolsport Bensinpumpe (http://www.tyrolsport.com) Delphi Dyser 440cc/min MTM Chip Tror det er kombinasjonen her som er problemet ditt? Hvilke dyser, maf og fpr er chippen din satt opp for? MTM har nå kun chip til K03 og K04 til 1,8T. Tidliger hadde de til K16 og K24/26, dvs ikke til din turbo. Det gjør at tenningskurvene blir feil ift når turbo spooler opp. Justerbar fpr er alltid bortkastede penger i mine øyne. Det er bedre å bruke penger på en software og dyser som passer sammen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Tror det er kombinasjonen her som er problemet ditt? Hvilke dyser, maf og fpr er chippen din satt opp for? MTM har nå kun chip til K03 og K04 til 1,8T. Tidliger hadde de til K16 og K24/26, dvs ikke til din turbo. Det gjør at tenningskurvene blir feil ift når turbo spooler opp. Justerbar fpr er alltid bortkastede penger i mine øyne. Det er bedre å bruke penger på en software og dyser som passer sammen. forslag til hva som må byttes? og hva må de byttes med, gjærne eksempler. takk for hjelp. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.