Gå til innhold

støy problem

Ranger emnet


RichiRich

Anbefalte innlegg

Hallo !

 

har da som topic sier, et problem med støy !

pioneer spiller, a/d/s sterker (ja, veit den er jall :p) osv..

sjekka om støyet kom fra forsterkeren, det gjorde det ikke..

bilen er tungstarta og tyder sterkt på at spenninga er for lav, en kompis mente det kunne være noe jordings greier i spillern som var føkke pga for lav spenning, og derfor lager støy..

når bilen står avslått og jeg slår på spilleren på volum 0 kommer det bare støy med en gang, når jeg vrir på volum-knappen (fra 0-1 eller høyere) slår det i elementene, det er ikke mye mer støy enn det, men når jeg slår på bilen blir det helt jævli å sitte inni der.. "turbo-lyd" og mer møkkalyder..

 

forslag ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du tatt jording til spilleren fra?

 

tipper det er problemer, den er jorda i motorrommet.. ligger sammen med kablene som ligger på strømpolen foran der (batteriet befinner seg bak i bilen)

 

bør jeg legge den om, eller kan jeg beskytte den på noen måte ?

 

testing:

1: Bilen er av, volumet står på 0 (spillern er ikke slått på), jeg slår på spilleren, ikke noe støy, jeg skrur opp volumet (smeller fra 0-1), etter det ikke støy.

 

2: Bilen er av, volum står på 1 (spiller ikke slått på), slår på spillern, ikke noe støy, spiller vanlig..

 

3: jeg starter bilen (spiller av), går på tomgang, slår på spiller, uansett volum bråker den noe inni helvete, skrur rett av igjen..

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener, er hvis forsterkeren er dårlig jordet, så tar den jord via signalkabelen, og da brenner jordingsbanen til linjeutgangene dine ;) (i spilleren selvfølgelig)

 

ahaaa.. skjønner skjønner.. er litt fersk på bilstereo enda, har ikke fulgt godt nok med når folk har styra med stereo her :p

det kan godt hende den har, derfor null støy når bare forsterkeren er på da ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

1.Prøv å napp ut en og en signalkabel på forsterkeren for å finne ut om en av de fører støy.

 

2.Prøv evt en ny signalkabel for å finne ut om det da er støy.Det kan hende at signalkabelen din har kortslutta,brudd el.

 

Hvis denne sjekken ikke fører frem så sier jeg meg enig i at rca utgangen din er brent..dessverre.

 

Kjør samme testen som nevnt over med en lånt spiller..da bør du være sikker på hva problemet er.

 

Hvis ikke støyen forsvinner kan du ha krypstrøm i selve forsterkeren så da må du prøve en annen forsterker...

 

Støy er og blir noe av det vanskeligste å feilsøke etter.Jeg har brukt utallige timer i min bilstereo tid på netopp dette.

 

3.Lag ett felles jordingspunkt i bilen.Minsker sjansen for dårlig jord.

 

4.Ikke bruk strømtjuver,kobl spilleren din direkte til batteriet eller via iso kontakten.

 

Noen tips og vink som du kan ta med deg videre i din bilstereo "karriere"..:)

 

Lykke til og håper du finner ut av det.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

1.Prøv å napp ut en og en signalkabel på forsterkeren for å finne ut om en av de fører støy.

 

2.Prøv evt en ny signalkabel for å finne ut om det da er støy.Det kan hende at signalkabelen din har kortslutta,brudd el.

 

Hvis denne sjekken ikke fører frem så sier jeg meg enig i at rca utgangen din er brent..dessverre.

 

Kjør samme testen som nevnt over med en lånt spiller..da bør du være sikker på hva problemet er.

 

Hvis ikke støyen forsvinner kan du ha krypstrøm i selve forsterkeren så da må du prøve en annen forsterker...

 

Støy er og blir noe av det vanskeligste å feilsøke etter.Jeg har brukt utallige timer i min bilstereo tid på netopp dette.

 

3.Lag ett felles jordingspunkt i bilen.Minsker sjansen for dårlig jord.

 

4.Ikke bruk strømtjuver,kobl spilleren din direkte til batteriet eller via iso kontakten.

 

Noen tips og vink som du kan ta med deg videre i din bilstereo "karriere"..:)

 

Lykke til og håper du finner ut av det.

 

 

takker for svar, skal ta en bedre titt på det her en dag jeg ikke jobber så mye :p håper det funker :) men liker ikke at strøm og jording til spillern ligger stripsa sammen :hvaskjera

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde NØYAKTIG samme problem med anlegg mitt:) Det som hadde skjedd med meg (som sikkert har skjedd med deg også) var at signal utgangene på spillern var ødlakt. Så jeg hadde heldigvis 2 utganger til bak spillern min, så det ble helt stille når jeg bytta:) Kan være som mange sier her at forsterkern har fått dårlig jording og derfor tatt ifra signalkabelen.. og det liker ikke spillern noe særlig:P

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde NØYAKTIG samme problem med anlegg mitt:) Det som hadde skjedd med meg (som sikkert har skjedd med deg også) var at signal utgangene på spillern var ødlakt. Så jeg hadde heldigvis 2 utganger til bak spillern min, så det ble helt stille når jeg bytta:) Kan være som mange sier her at forsterkern har fått dårlig jording og derfor tatt ifra signalkabelen.. og det liker ikke spillern noe særlig:P

 

det jeg da ikke liker helt er at jeg har brukt begge ingangene som var på spillern :p ikke tuner da, men den har mongo skurrelyd fra før :p

 

en annen ting, når jeg kjøpte bilen lå det jord, signal og strøm inni spiller-hølet.. men lager jord og strøm støy når de går sammen, eller er det bare strøm og signal ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg strøm og signal på samme side.Jording henter du f.eks fra setebelte feste bak i bilen. Legg signal og høyttalerkabler sammen,strøm og remote sammen.Jeg personlig liker ikke signalkabler med remote "innebygd" i kabelen.

Skal du minske faren for støy så må du bruke litt penger på en godt skjermet kabel.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg strøm og signal på samme side.Jording henter du f.eks fra setebelte feste bak i bilen. Legg signal og høyttalerkabler sammen,strøm og remote sammen.Jeg personlig liker ikke signalkabler med remote "innebygd" i kabelen.

Skal du minske faren for støy så må du bruke litt penger på en godt skjermet kabel.

 

den ene signalkabelen min har "innebyggd" størestrøm :iconsm

 

skal titte skikkelig på dette til helga da jeg også må sjekke strøm på bilen generelt..

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår