|plumbo Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 er ute etter en vesentlig større dynamo til v4 eller v6 . minimums lade spenning må være 80amper ( skal inn med en del stereo i vare bilen ) noen som vet hva som kan passe ?? ( orginalt lader den 35 amp) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Minimum ladespenning på 80A, det er godt gjort siden Ampère er strøm og spenning er Volt. Regner med du mener at den må kunne levere 80 Ampère strøm. Enkelt svar, finn en Scorpio med V6 og AC, der er dynamo på 90A, denne passer rett på f. eks 2.8(jeg henta fra 2.9), men på f. eks 2.6 har jeg hørt at man må skifte reimhjul fra den orginale. Denne har innebygd regulator så den er relativt lett og montere, kun 2 ledninger som trengs, + fra batteriet og D+ til ladelampa(blå kabel) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet November 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 regner da med at den passer på 2l v6 også . det jeg vet er at anlegget jeg har trekker ca 200 amper på full guffe( på en volt spenning på ca 13-12 volt ) dette går gjenom 1 50 kavadrat strøm kabel og med til en 70 kvadrat jordings ledning som er skrudd i en sveist brakket i ramma på bilen . ( den er og så 20 farads kondensator som er til for og holde en gjevn spenning på forsterkern og div ekstra utstyr som kommer på bilen snart sfeks. : kompressor til hi jackers , neon , ekstra lys osv ... batteriene før samme jord og strøm kabler osv ... det samme gjelder for motor jording og større kabel fra dynamo til sikringsbok deretter til batteri Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg