Gå til innhold

Bjørn Ole`s 6n

Ranger emnet


Bjorn_ole

Anbefalte innlegg

Til Salgs!!

 

 

Hei!

 

Vil legge ut noen bilder av min polo 6n, ikke av de råeste men i strøken teknisk stand, er ny på dette forumet så dette er min første post så vist jeg gjør noe feil er det bare å si ifra:)

 

Bilen er en 94mod med 185k bak ryggen, motoren er en 1.4l som LANGT ifra drar skinnet av pølsa, men grei nok studentbil! plana var egentlig ikke å lakkere hele bilen, men bare panser(pga steinsprut) og frontfanger var sprukket, da det ble en fargeforskjell så orket vi ikke å lete mer etter fargekoden å lakkerte like så godt hele bilen:) Bilen blir hvit å svart med røde detaljer som de nye gti-enen har! Kom gjerne med tilbakemeldinger!

 

Bilen er NESTEN ferdig i skrivende stund, men felgene blir lakkert med svart senter og rød stripe på kant i morgen.

 

Legger ved bilder som desverre bare er tatt med mobiltelefon:

 

Sånn var bilen opprinnelig:

DSC00343.jpg

 

Så blir fronten knust, men den plastsveiser vi å gjør klar til lakkering:DSC00684.jpg

 

En haug med steinsprut på panseret:DSC00687.jpg

 

Front straks klar til lakkering:DSC00688.jpg

 

Måtte jo ha stjerna i perlemor på panseret:DSC00690.jpg

 

Perlemor legges på:DSC00695.jpg

 

Sånn ble resultatet etter mellomsliping å klarlakk:DSC00697.jpg

 

Men da fargeforskjellen ble for stor fikk jeg sotet rutene og begynte å tenke på lakkering: DSC00705.jpg

 

Ribbingen ble påbynt: DSC00740.jpg

 

Fått av dører og div:DSC00744.jpg

 

Ble litt pussing og sene kvelder:DSC00747.jpg

 

Nesten ferdig maskert og kommet i lakkboksen: DSC00753.jpg

 

*trallala, vi elsker steinsprut*DSC00754.jpg

 

Ferdig maskert:DSC00755.jpg

 

Kjekt å ha venner med 10år på baken som billakere: DSC00761.jpg

 

Og fargen ble....HVIT!!DSC00763.jpg

 

Og svart:DSC00768.jpg

 

Panseret ble helt svart i første omgang og det ble litt kjedelig.DSC00771.jpg

 

Men det ble iallefall blankt! DSC00773.jpg

 

Men striper utenpå det svarte gjorde seg:DSC00780.jpg

 

.....DSC00778.jpg

 

Bildet her ser litt mongo ut i og med at det mangler litt grill å småsnacks, den rødelinja følger helt ifra frontruta og helt ned til fangeren og opp igjen:)DSC00782.jpg

 

Bakfra:DSC00783.jpg

 

Det var det for idag, kommer nok nye oppdateringer imorgen da bilen kanskje(??) blir ferdig:)

Endret av Bjorn_ole

"0-100 på en evighet"

 

X-Bmw M5 e34 3.8 Touring org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt! :D

Mener seriøst du har truffet perfekt med fargevalget, litt grommere hjul så har du norges tøffeste, men du er vel som sagt student! Men all ære for rå bil!

 

Heh, råeste å råeste, Stambo sin er også veldig fin, vil ikke trekke noen konklusjoner selv om jeg er meget fornøyd:)

"0-100 på en evighet"

 

X-Bmw M5 e34 3.8 Touring org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her så veldig bra ut! :thumb Skilte seg mer ifra "andre" Poloer med den lakkeringa ;) Åssen senk sitter på bilen? fått den litt mer ned og noen mørke baklykter så hadde du vært i mål :D

 

Edit, Simons eksos du har på bilen? ;) Nye skilt hadde også satt prikken på i´en :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, alltid gyggelig med sånne tilbakemeldinger:) senken er jeg litt usikker på, tror det er er wei(l)tech(??) antall mm vet jeg ikke, men kan sjekke i vognkortet! har egentlig aldri vært noen vw entusiast men har hellet mere mot bmw(kanskje jeg banner i kirka nå??:p) derfor har jeg ikke så mye specs på bilen! men er kjempegodt fornøyd med denne bilen nå å vw har steget mye i mine øyner etter at jeg selv ble eier av en;)

 

All styling er rieger og lyktene fram er sonar, baklyktene, var kanskje er stygg!! må få sett bilen i helhet og ut i vanlig dagslys først, blir så rart med det innelyset som er på verkstedet.. Kan egentlig ikke ha bilen så mye lavere(selv om man kan ha plattdans i hjulbuene) fordi jeg bor egentlig på ei øy på møre så er avhengig av å ta 2 ferger for å komme meg hjem i helgene, så da synes jeg det blir litt kjedelig å sitte me hjertet i halsen hver gang man skal hjem! Luftfjæring har vel heller vært tingen:)

 

de nye skiltene er litt større en de gamle(??) så har tenkt på å få laget skiltene i klistermerke og Lime på, biltilsyn og div instutisjoner er ikke så begeistret for dette men vi får se:)

Eksosen er orginal me Simons bakpotte bare!

 

Bjørn Ole

"0-100 på en evighet"

 

X-Bmw M5 e34 3.8 Touring org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår