Gå til innhold

Nok en grunn til at man ikke respekterer politiet...

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Enmas.

 

Jeg mener at hvis du ikke liker,er motivert til,eller tåler å høre missfornøyde folk så er du i feil yrke.

 

Jeg vet at det ikke er dere som er ute i felten som skal prioritere saker som kommer inn til 112,det er operasjonssentralen deres.

 

Jeg vet at det ikke er midler i Politiet og det er beklagelig.

Jeg vet også at det er neimen ikke lett å snakke med en Politimann som ankommer åstedet og ikke har kontroll over situasjonen.Han/hun velger den letteste utveien..nemlig å be folk holde kjeft eller taue de inn for å ta "avhør" under kontrollerte former,noe som er totalt uakseptabelt da du blir dømt der og da av de som ser på.

 

Jeg har flere venner og bekjente som jobber i Politiet og de er frustrert over situasjonen innad,men det skal neimenn ikke gå ut over oss "vanlige døde."

 

Jeg har jobbet mye inne på Søndre Buskerud Politidistrikt og jeg må si at en Politimann inne på "huset" er en helt annen enn en Politimann ute i felten.Det virker som om mann tar på seg en maske idet de går ut døra.

 

Politiet har en makt som er meget enkel å missbruke.

 

Klarer du ikke presset i valgt yrke så bør du slutte!

Folk skal føle seg trygge når mann snakker med Politiet,ikke truet eller misstenkt.

Det er jo ikke rart at folk ikke melder fra om forhold,eller unnlater seg å anmelde ting...

Man skal være medmenneske og gi av seg selv,vise at dere bryr dere,men det blir så lett oversett i en vanskelig hverdag.

 

Hvis du er Politimann så skal du,ihht Norsk Lov,tjene og våkte oss borgere..Da må dere høre hva vi har å si også!

Hvis man ikke klarer det, har man ingenting i Politiet å gjøre.

 

Jeg har personlig ikke vært i trøbbel med overmakten,men jeg har jobbet i utelivsbransjen i 8 år som bartender og dørvakt,og når man som dørvakt må gjøre jobben til Politiet blir det for dumt.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forlanger du respekt fra politet bør du faen meg gi litt respekt tilbake. Jeg gidder iallefall ikke hjelpe en liten drittunge som ellers rakker ned på meg og jobben min, uansett hvor mye jeg får betalt. Tenk litt over det, hvordan hadde du følt når du hver dag får høre at du gjør en dårlig jobb, dårlige prioriteringer og burde gjøre noe mer samfunnsnyttig. Hvor motiverende er det å dra på jobb da? Motivasjon gjenspeiler seg i arbeiskvalitet. Og arbeidskvalitet gjenspeiler seg i den servicen du får. Om det er morals riktig kan diskuteres, men det er slik det fungerer i praksis.

 

Tror du det er hyggelig og få en illsint dame på telefonen, som kjefter deg HUDEN full fordi pcen hennes ikke funker, og det er jo garantert DIN feil?

 

Eller at noen kommer ned på kontoret ditt og spørr deg når i helvette du skal begynne og gjøre jobben din, fordi det trådløse nettet på mystisk vis har kollapsa?

 

Jeg er for at politiet skal få bedre lønn, for de tjener IKKE bra iforhold til hvilken jobb de gjør, og hvilken risiko de utsetter seg selv før.

 

Når det er sagt: Tro det eller ikke, du er faen meg i et serviceyrke! Og bare fordi DU har en dårlig dag, skal det for faen ikke gå utover meg og felgene mine! Gjensidig respekt er såklart et must, og jeg ønsker alle de som kaller MEG for en idiot en sikker og sakte død, men jeg smiler og sier at jeg skal fikse det. Fordi det er JOBBEN min!

 

Jeg kan godt ha en dårlig dag, og kanskje svare litt frekt. Men jeg sitter på et kontor og svarer på telefoner. DU er ute i gatene og representerer en ganske så viktig del av samfunnet.

 

Jeg har et par erfaringer med politiet, og de fleste er gode. For gjensidig respekt funker. Sålenge du oppfører deg som et normalt menneske, så er nok kjangsen stor for at han i uniform også gjør det. Men såklart, det finnes unntak. Som i alle andre bransjer.

 

(Det virket som om du var politimann, utifra innlegget ditt. Derfor er innelegget mitt skrevet som et svar jeg ville gitt til en politimann. Venligst rett på meg om jeg skulle ta feil ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En gamal gris kjørte på en ung og nesten drepte ungen, han gikk ut og så åssen det gikk for så å gå tilbake til bilen og kjøre videre til jobben(hadde ikke tid sa han som forklaring) han fikk straff på 3mnd uten lappen og 9000kr eller noe i bot.

 

prata med en som kjenner en som ikke hadde skrivd inn 40mm senk i vognkortet(senkefjærer med papirer,han viste dem det) han fikk 3mnd uten lappen og 5000kr i bot.

 

Ikke det at jeg forsvarer fyren. Men du prater jo bare tull her, han "drepte" nesten ikke ungen, hun fikk kun noen blåmerker.

 

Og kompisen din burde vite bedre.

 

 

Selv har jeg aldri opplevd noe tull med politiet, har kun blitt behandlet rettferdig.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De HAR ikke svindlet noen inntil det motsatte er bevist!

Tvilen skal alltid komme de tiltalte til gode.Men vi er flinke til å dømme...uten faktisk å vite noe om forholdet bare fordi vi syns...synsing er farlig.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt til Enmas fra min side her asså! Godt å se noen som tenker litt lengre enn sin egen navle og klarer å se litt subjektivt på ting.

Den jævla sutringa over Politiet kan folk spare seg for.

Finner det faen meg i hver jævla tråd her på forumet:

 

"Åneiånei, jeg får ikke ha så breie felger jeg vil på bilen min, og fikk bot for å ha brutt fartsgrensene. Jævla kommuniststat og sosialistsvin. Politikerne er hjenedøde.. blablabla"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg forsvarer fyren. Men du prater jo bare tull her, han "drepte" nesten ikke ungen, hun fikk kun noen blåmerker.

 

Og kompisen din burde vite bedre.

 

 

Selv har jeg aldri opplevd noe tull med politiet, har kun blitt behandlet rettferdig.

 

hør her da klovnen:

 

idioten kjører på et menneske og drar det bortover, det er kun flaks at det gikk bra.. SÅ stikker han av fra åstedet.

 

Jeg som 18 åring ville fått mye strengere straff, det veit til og med du da!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hansi: Greit, du har én dårlig erfaring med politet. Jeg skal ikke si noe imot det, og det er meget mulig de rett og slett dreit i å hjelpe deg til fordel for trafikkontroll. Men jeg skal ikke si noe for sikkert, og det burde ikke du heller.

 

I artikkelen du linket til er det seks kommentarer, representere de hele Førde? Dessuten representere de kun en "folkegruppe" ser det ut til, bilinteriserte. Om de klarer å se saken i et objektivt syn er lite trolig, akuratt som her på forumet. De ser kun på det som angår de selv og deres interesser, går ikke saken i deres favør kommer de med slike uttalelser.

 

biring: Hvilken straff de fikk bryr meg midt i asle, de bryter kjøretøyforskriften og er meget klar over det selv. Føler de seg urettferdig behandlet får de anke dommen og ta det rettslig vei, istedet for å begynne å grine på et forum...

 

Forlanger du respekt fra politet bør du faen meg gi litt respekt tilbake. Jeg gidder iallefall ikke hjelpe en liten drittunge som ellers rakker ned på meg og jobben min, uansett hvor mye jeg får betalt. Tenk litt over det, hvordan hadde du følt når du hver dag får høre at du gjør en dårlig jobb, dårlige prioriteringer og burde gjøre noe mer samfunnsnyttig. Hvor motiverende er det å dra på jobb da? Motivasjon gjenspeiler seg i arbeiskvalitet. Og arbeidskvalitet gjenspeiler seg i den servicen du får. Om det er morals riktig kan diskuteres, men det er slik det fungerer i praksis.

 

og snuten bryr meg midt lite, ingen respekt får dem fra min side. Ingen venner har dem heller. Jeg har vært borti flere greie politimenn jeg, som prioriterer HELT riktige ting og gjør ting som det skal gjøres, all ære til dem, men flertallet representrer deprimerte folk uten sosialt liv... Snuten i Telemark er sjuke i hvertfall, dem syns det er morro å ta biler på pærefeil o.l Mens fjortiser som er stupdritings og høye på GHB løper rundt i gatene og slåss.

Jeg ler av dem.

 

Politi er forøvrig en møkkajobb, gå høgskole for å bli det er drøyt, det er tusen andre mulighetere som er bedre..

 

Respektere folk som prioriterer riktige ting, vold og uro. De som kun er ute etter bilinteresserte folk ler jeg bare av, skaffe seg et liv kan være lurt?!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør her da klovnen:

 

idioten kjører på et menneske og drar det bortover, det er kun flaks at det gikk bra.. SÅ stikker han av fra åstedet.

 

Jeg som 18 åring ville fått mye strengere straff, det veit til og med du da!

 

Du får fortsette ditt opprør mot "snuten" da. Vi har det jo så grusomt her i landet, fight the power!

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortsette ditt opprør mot "snuten" da. Vi har det jo så grusomt her i landet, fight the power!

 

å neeei, jeg har ingen opprør. Sier bare dem er tragiske, 90% er det.. bare ute etter enkelte. Respekt har jeg for dem som prioriterer riktige ting, f.eks har du sota baklykter på bilen din, skal ikke det bli prioritert hvis det er bråk og uro(som det vanligvis er) i området.

 

Ingen opprør, jeg veit ikke helt hva du drømmer om.

 

Takk

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at jeg jobber ikke i politietaten, hvis det ble fremstilt slik så beklager jeg.

 

Det virker som om dere drar alle under en kam, har en politimann gjort en feilvurdering har alle gjort det. Politimenn er tross alt vanlig mennesker de også, og det er menneskilig og gjøre feil en gang i blant. Så hvis du fokuserer bare på de feilene de gjør, er det ikke så rart du får ett negativt inntrykk av politiet.

Det er her media er en mester, de vil kun skape sensasjonelle overskrifter og kritiske artikkler, og hvem er vel en bedre syndebukk en politiet? Det er slik befolkningen får sine inntrykk, og så lenge det ikke finnes et motstykke så blir det bare fokusert på det negative.

 

Hva med å fokusere på det positive de gjør for samfunnet? Ingen som er interisert i det? De gjør tross alt mer godt enn vondt!

 

MEN LES DETTE!

- Hva hvis du overholdt vegtrafikkloven og kjøretøyforskriften?

- Hva hvis politiet hadde sluppet og stoppe annenhver bil med bryter loven?

 

Hadde det da ikke blitt mer tid for politet til å oppklare og etterforste viktige og alvorlige forbrytelser?

 

Du som bryter loven ved å; senke bilen, sote ruter, kjøre fort, sladder rundt og andre trafikkforseelser, bidrar til å hefte politet i å gjøre en viktigere jobb.

 

Så skal vi sette det på spissen så er det din feil som "forbryter" som gjør at politiet ikke får gjort de viktige jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er jo livsfarlig med et par cm senk(som skjer etter en del år med gamle fjærer uansett). Selvfølgelig er det opp til dem hva dem prioriterer? hvor kort tenker du?

 

Blir jo faktisk BEDRE kjøreegenskaper med senkefjærer+stivere dempere. Det skjønner ikke dem.. aldri er det farlig med lav bil, sålenge det ikke subber SKIKKELIG er det bare bra. Selv om det er ulovlig ifølge klovnen som har funnet på den regelen, så er de ikke NØDT til å stoppe en bil som er et par cm lavere eller mangler et lys(blei stoppa sjøl med et manglende parklys, gikk greit da jeg forklarte at resten av lysa funka+viste han det) Det er 4-5 p-menn jeg veit om som er greier og IKKE helt nazier. Dem prioriter riktige ting og holder orden/trygghet i området. Det er kjempebra, problemet er de maktsyke og veit-best-politimenna... for all del, men problemet er de andre som skal gjøre samfunnet "tryggere" ved å gi bot på sota baklykter(som lyser nesten like godt som originalt) o.l

 

hva er vitsen med å væra sjuk i hue?! Går an å tenke øøørlite grann før dem kaster ut noen lapper med noen sifre på;)

 

skal garantere det finns folk som ikke veit sjøl at dem kjører sjøl med noe ulovligheter.

 

Tenk deg følgende:

 

Student som kjører en bil med bråke-eksos, senk og mangel på noe andre småting, får glatt 5000-7000kr i bot, han bor borte pga lang vei fra hjemmet til skolen, han får bota og sier at han skal studere i framtida i USA. Han sier til Politiet at han ikke visste om det(de tror ikke på det) og gir han bot.

 

Han har ikke råd til å betale(har uflaks) og må inn de dagene fordi han ikke hadde råd til bot.

Det får han på rullebladet og kommer seg ikke videre i studiene i USA.

Hvis du er menneske, så gir du han heller en kontrollapp som viser at han må på teknisk og ber han dra hjem(evt følger han et stykke på vei hjem) Alt annet er sjukt.

 

De gamle foreldra mine sier seg enig, sier jo litt. Fattern er motstander av lav bil+lav profil, når HAN er enig, så sier det meg i hvertfall en ting.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MEN LES DETTE!

- Hva hvis du overholdt vegtrafikkloven og kjøretøyforskriften?

- Hva hvis politiet hadde sluppet og stoppe annenhver bil med bryter loven?

 

Hadde det da ikke blitt mer tid for politet til å oppklare og etterforste viktige og alvorlige forbrytelser?

 

Du som bryter loven ved å; senke bilen, sote ruter, kjøre fort, sladder rundt og andre trafikkforseelser, bidrar til å hefte politet i å gjøre en viktigere jobb.

 

Så skal vi sette det på spissen så er det din feil som "forbryter" som gjør at politiet ikke får gjort de viktige jobbene.

 

er du rett og slett DUM?

 

 

jeg overholder regla nå(men gjorde det ikke før) Det er MER enn nok av tid hvis de ikke bryr seg om bilene til andre har småfeil, om en klovn ikke klarer å kjøre, så blir det jo slik uansett hva klovnen kjører. Om de sota rutene eller baklyktene

blir skifta ut, blir ikke han noe bedre til å kjøre.

 

Kom igjen, bruk hue! Er du ikke enig så hadde jeg ikke tørt å svare på det her engang. Da er det HELT mørkt for deg, da bør du legge deg i ei kiste.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår